مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی اجرای طرح پیاده مداری با تأکید بر شاخص حمل ونقل شهری؛ نمونة موردی: خیابان امام خمینی شهر دزفول

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 طرح مسئله: امروزه بیشتر فضاهای عمومی شهری و خیابان ها به دلیل افزایش بی رویة وسایل نقلیه و وابستگی الگوی زندگی شهری به آنها به شدت زیر سلطة ماشین درآمده و همین امر موجب بروز مشکلات فراوانی در مسائل شهری شده است؛ ازجمله افزایش آلودگی های زیست محیطی, کاهش سلامت عمومی, افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و. . .؛ به همین دلیل طرح های پیاده مداری به مثابة راه حلی برای کاهش این مشکلات در دستورکار قرار گرفته است. خیابان امام خمینی شهر دزفول, یکی از خیابان های اصلی و مهم شهر با میزان تردد سواره و پیادة زیاد است و همین امر موجب بروز مشکلات ترافیکی در این قسمت شده است. هدف: هدف از انجام این پژوهش, بررسی امکان اجرای طرح پیاده محوری بافت مرکزی شهر دزفول ازنظر ابعاد حمل ونقل و دسترسی است. روش: روش پژوهش, توصیفی-تحلیلی است و داده های به دست آمده با پرسش نامة پژوهشگرساخته گرد آوری شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون T تک نمونه ای در برنامة SPSS و همچنین روش مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Amos استفاده شده است. نتایج: در سنجش اجرای طرح از بُعد حمل ونقل با توجه به داده های به دست آمده از آزمون T, سطح معناداری یا sig, زیر 0. 05 بود؛ به همین دلیل این طرح از بعد حمل ونقل قابلیت اجرای مطلوب را ندارد و اجرای آن مشکلاتی را درزمینة حمل ونقل به دنبال دارد. نوآوری: نوآوری این مقاله درزمینة مقایسة دو جامعه با بهره گیری از مدل های ساختاری است که امکان اصلاح مدل را دربردارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، یونس، شاطریان، محسن، بسحاق، محمدرضا، و جهانی، معصومه. (1398). امکان سنجی اجرای طرح پیاده مداری با تأکید بر شاخص حمل ونقل شهری؛ نمونة موردی: خیابان امام خمینی شهر دزفول. برنامه ریزی فضایی، 9(2 (پیاپی 33) )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/223750/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی یونس، شاطریان محسن، بسحاق محمدرضا، جهانی معصومه. امکان سنجی اجرای طرح پیاده مداری با تأکید بر شاخص حمل ونقل شهری؛ نمونة موردی: خیابان امام خمینی شهر دزفول. برنامه ریزی فضایی[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 33) ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/223750/fa

    IEEE: کپی

    یونس غلامی، محسن شاطریان، محمدرضا بسحاق، و معصومه جهانی، “امکان سنجی اجرای طرح پیاده مداری با تأکید بر شاخص حمل ونقل شهری؛ نمونة موردی: خیابان امام خمینی شهر دزفول،” برنامه ریزی فضایی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 33) ، pp. 1–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223750/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button