Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,028
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

959
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 317 | صفحه پایان 333

چکیده

 در این پژوهش پیشامد نامطلوب خروج از خط قطار با هدف ارایه مدل و تحلیلی پرجزئیات از علل پدید آورنده و سناریوهای بالقوه ناشی از وقوع آن مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای دستیابی به این هدف از تکنیک تجزیه و تحلیل درخت خطا و درخت وقایع یکپارچه استفاده می شود. به دلیل ماهیت غیردقیق و غیرقطعی داده های موجود, امکان استفاده از رویکرد سنتی تکنیک تجزیه و تحلیل درخت خطا و درخت وقایع یکپارچه برای این کاربرد وجود ندارد. بنابراین, این پژوهش رویکرد فازی تکنیک تجزیه و تحلیل درخت خطا و درخت وقایع یکپارچه را مورد استفاده قرار می دهد. برای این منظور, ابتدا با استفاده از داده های جمع آوری شده از منابع گوناگون, مدلی پرجزئیات از علل و سناریوهای ممکن ایجاد می گردد, سپس ضمن کمی سازی مدل ایجاد شده, احتمال و عدد ریسک متناظر با پیشامد نامطلوب خروج از خط قطار تعیین شده و مدل با هدف تعیین سهم علل, مسیرهای علی و سناریوهای گوناگون در ریسک و عدم قطعیت متناظر با خروج از خط قطار مورد ارزیابی و تحلیل قرار می گیرد. برای مورد بررسی شده در این مقاله, پیشامدهای «تنظیم اشتباه سوزن» و «عدم تشخیص معیوب بودن بخشی از قطعه خط» به ترتیب به عنوان بحران یترین علل ریشه ای برای ریسک کل و عدم قطعیت خروجی شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، محمدعلی، و جعفریان، احسان. (1390). توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران. مهندسی حمل و نقل، 2(4 (پیاپی 8))، 317-333. SID. https://sid.ir/paper/223929/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی محمدعلی، جعفریان احسان. توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):317-333. Available from: https://sid.ir/paper/223929/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی رضوانی، و احسان جعفریان، “توسعه یک مدل تحلیلی از علل و پیامدهای ناشی از خروج از خط قطار مسافری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران،” مهندسی حمل و نقل، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 317–333، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا