Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,555
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل اثرات خط آهن بر واکنش دینامیکی سیستم پل - خط آهن - قطار

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 221

چکیده

 واکنش دینامیکی پل های راه آهن به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل ساختار سیستم روسازی خط آهن در روی پل است. روسازی خط آهن در پل ها می تواند به صورت روسازی سنتی بالاست دار, روسازی صلب بدون بالاست و روسازی با تراورس ویژه (بدون بالاست) باشد. پل های راه آهن با هر یک از این سیستم ها, رفتار دینامیکی متفاوتی از خود نشان می دهند. در این مقاله سعی شده است علاوه بر مدل سازی سیستم مکانیکی پل - قطار, سیستم روسازی خط آهن (نوع سوم از انواع فوق الذکر) نیز مدل سازی شود. ابتدا با شبیه سازی مدل پل - خط آهن - قطار, معادلات حرکت آنها به صورت ماتریس های غیر خطی تابع زمانی تشکیل شده و با استفاده از روش انتگرال گیری مستقیم حل شده است. مطالعه موردی بر روی پل سه دهانه بتنی با شاهتیرهای پیوسته با استفاده از مدل مکانیکی و روش تحلیلی ارایه شده, صورت گرفته است.نتیجه محاسبات نشان داد که اثرات خط آهن در راحتی مسافران (شتاب های جانبی و قائم وسیله نقلیه ریلی) بسیار مهم است. در خصوص اثرات خط آهن بر روی واکنش های دینامیکی پل ها بستگی به طول دهانه آنها داشته و در پل های با دهانه های کوچک تر از 25 متر تاثیر بسزایی دارد ولی در پل های با دهانه های بیشتر نقش مهمی بازی نمی کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ذاکری سردرودی، جبارعلی. (1384). تحلیل اثرات خط آهن بر واکنش دینامیکی سیستم پل - خط آهن - قطار. پژوهشنامه حمل و نقل، 2(4)، 213-221. SID. https://sid.ir/paper/83933/fa

Vancouver: کپی

ذاکری سردرودی جبارعلی. تحلیل اثرات خط آهن بر واکنش دینامیکی سیستم پل - خط آهن - قطار. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1384؛2(4):213-221. Available from: https://sid.ir/paper/83933/fa

IEEE: کپی

جبارعلی ذاکری سردرودی، “تحلیل اثرات خط آهن بر واکنش دینامیکی سیستم پل - خط آهن - قطار،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 2، no. 4، pp. 213–221، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83933/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا