مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر افزودنی نانورس بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل

صفحات

 صفحه شروع 641 | صفحه پایان 652

چکیده

 خستگی ناشی از بارگذاری تکراری ترافیک, به عنوان یکی از حالتهای اصلی خرابی در روسازیهای آسفالتی در نظر گرفته می شود. افزودن نانو رس به قیر, به دلیل سطح تماس فوق العاده بالای مواد نانو, باعث افزایش ویسکوزیته قیر و کاهش شیار شدگی آسفالت می گردد, از این رو در این تحقیق سعی شده است که با استفاده از دو نوع نانو رس مونت موریلونیت اثر نانو رس بر رفتار خستگی مخلوط های آسفالتی در دماهای میانی و پائین بررسی شود. بدین منظور نمونه هائی با درصد افزودنی 6, 4, 2 درصد با استفاده از دستگاه آلتراسونیک به قیر 70-60 مصرفی اضافه گردید و آزمایش های مدول برجهندگی و تیرچه خمشی چهار نقطه ای در دو دمای 5 و 25 درجه سانتیگراد بر روی مخلوط های ساخته شده صورت پذیرفت. نتایج حاکی از افزایش مدول برجهندگی به ازای افزایش درصد نانورس در قیر در هر دو دمای انجام آزمایش است. عمر خستگی و انرژی تلف شده آزمایش تیرچه خمشی در دمای 25 درجه سانتیگراد افزایش می یابد درحالی که در دمای پائین کاهش پیدا کرده است. با توجه به ضریب آسیب محاسبه شده در آزمایش تیر خستگی, استفاده از افزودنی نانورس به طور متوسط سبب کاهش 15% ضریب آسیب در دماهای متوسط گردیده و برای بیش از 2% افزودنی تغییرات محسوسی در ضریب آسیب مشاهده نگردیده است. در دمای پائین, عملکرد ضعیف این افزودنی باعث افزایش 30% ضریب آسیب می گردد بنابراین, استفاده از این افزودنی در مناطق سردسیر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عامری، محمود، روح الامینی، حامد، وامق، مصطفی، و بمانا، کیوان. (1395). بررسی اثر افزودنی نانورس بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل. مهندسی حمل و نقل، 7(4)، 641-652. SID. https://sid.ir/paper/223982/fa

    Vancouver: کپی

    عامری محمود، روح الامینی حامد، وامق مصطفی، بمانا کیوان. بررسی اثر افزودنی نانورس بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1395؛7(4):641-652. Available from: https://sid.ir/paper/223982/fa

    IEEE: کپی

    محمود عامری، حامد روح الامینی، مصطفی وامق، و کیوان بمانا، “بررسی اثر افزودنی نانورس بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل،” مهندسی حمل و نقل، vol. 7، no. 4، pp. 641–652، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button