مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مارک آپ، قدرت بازاری و کارایی هزینه در صنایع کارخانه ای ایران

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف اصلی این مقاله ارزیابی قدرت انحصاری براساس رویکرد تغییرات حدسی در 131 صنعت فعال در کد چهاررقمی ISIC در طی سال های 1390- 1374 می باشد. در این تحقیق از الگوی تعمیم یافته آزام و لوپز (2002) استفاده شده و معادلات عرضه و تقاضا با توجه به داده های پنل و روش حداقل مربعات دومرحله ای با اثرات ثابت (FE2SLS) برآورد شده است. نتایج پژوهش اولا دلالت بر آن دارد که در 91 درصد صنایع ایران, ضریب تغییرات حدسی بالا بوده, ثانیا در 88.4 درصد صنایع, قیمت بیش از هزینه نهایی بوده است. همچنین تفکیک اثرات تمرکز بر قیمت ستاده به دو بخش قدرت بازاری و کارایی هزینه, بیانگر آن است که در شکل گیری انحصار در بخش صنعت ایران, قدرت بازاری در مقایسه با کارایی هزینه نقش غالب و برجسته تر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدادادکاشی، فرهاد، شهیکی تاش، محمدنبی، هژبرکیانی، کامبیز، و نورانی آزاد، سمانه. (1393). ارزیابی مارک آپ, قدرت بازاری و کارایی هزینه در صنایع کارخانه ای ایران. مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی)، 3(12)، 59-90. SID. https://sid.ir/paper/226596/fa

    Vancouver: کپی

    خدادادکاشی فرهاد، شهیکی تاش محمدنبی، هژبرکیانی کامبیز، نورانی آزاد سمانه. ارزیابی مارک آپ, قدرت بازاری و کارایی هزینه در صنایع کارخانه ای ایران. مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی)[Internet]. 1393؛3(12):59-90. Available from: https://sid.ir/paper/226596/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد خدادادکاشی، محمدنبی شهیکی تاش، کامبیز هژبرکیانی، و سمانه نورانی آزاد، “ارزیابی مارک آپ, قدرت بازاری و کارایی هزینه در صنایع کارخانه ای ایران،” مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی)، vol. 3، no. 12، pp. 59–90، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226596/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button