مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 142

چکیده

 مقدمه این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش, تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد, تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا انجام شد. روش این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی دوگروهی سه مرحله ای (پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری) بود. 30 نفر از بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل جایگزین شدند. مداخله برای بیماران گروه آزمایش تحت 10 جلسه اجرا شد. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس فاجعه پنداری درد سالیوان و همکاران (1995), پرسش نامه تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (2005) و پرسش نامه ی رشد پس از سانحه تدسچی و کالهون (1996) بود. یافته ها نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر پذیرش, تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد, تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا اثر دارد (001/0>p). این اثرات در دوره پیگیری 45 روزه همچنان باقی مانده است. نتیجه گیری بر اساس نتایج آموزش مبتنی بر پذیرش, تعهد و شفقت دارای تلویحاتی به منظور بهبود وضعیت روان شناختی بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا است که از آن می توان در راستای بهبود کیفیت زندگی این بیماران بهره برد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزت پناه، فلورا، و لطیفی، زهره. (1398). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش, تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد, تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا. روانشناسی سلامت، 8(4 (پیاپی 32) )، 127-142. SID. https://sid.ir/paper/227330/fa

    Vancouver: کپی

    عزت پناه فلورا، لطیفی زهره. اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش, تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد, تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا. روانشناسی سلامت[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 32) ):127-142. Available from: https://sid.ir/paper/227330/fa

    IEEE: کپی

    فلورا عزت پناه، و زهره لطیفی، “اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش, تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد, تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا،” روانشناسی سلامت، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 127–142، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button