مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای ارزش های تحصیلی در رابطه بین خود راهبری یادگیری دانشجویان و ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف کلی از انجام این تحقیق, بررسی نقش واسطه ای ارزش های تحصیلی در رابطه بین خودراهبری یادگیری دانشجویان و ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی می باشد. جامعه آماری پژوهش, تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در سال تحصیلی 91- 92 است که شامل 4181 نفر می گردند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای, از هر یک از رشته ها, یک کلاس کارشناسی به صورت تصادفی 400 نفر انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل سه پرسشنامه خودراهبری یادگیری, پرسشنامه ارزش های تحصیلی و پرسشنامه ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد بود که پس از محاسبه روایی و پایایی, بین افراد نمونه توزیع گردید. با استفاده از روش های آمار استنباطی داده ها تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خود راهبری یادگیری دانشجویان پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ارزش های تحصیلی آنان و هم چنین پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی می باشد. ارزش های تحصیلی دانشجویان نیز پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی می باشد و در نهایت ارزش های تحصیلی در رابطه بین خودراهبری یادگیری دانشجویان و ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی نقش واسطه ای دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، محمدنور، محمدی، مهدی، ناصری جهرمی، رضا، و رحمانی، هادی. (1394). نقش واسطه ای ارزش های تحصیلی در رابطه بین خود راهبری یادگیری دانشجویان و ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی. روشها و مدلهای روان شناختی، 6(19)، 13-30. SID. https://sid.ir/paper/227520/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی محمدنور، محمدی مهدی، ناصری جهرمی رضا، رحمانی هادی. نقش واسطه ای ارزش های تحصیلی در رابطه بین خود راهبری یادگیری دانشجویان و ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1394؛6(19):13-30. Available from: https://sid.ir/paper/227520/fa

    IEEE: کپی

    محمدنور رحمانی، مهدی محمدی، رضا ناصری جهرمی، و هادی رحمانی، “نقش واسطه ای ارزش های تحصیلی در رابطه بین خود راهبری یادگیری دانشجویان و ادراک آنان از کیفیت عملکرد اعضای هیات علمی،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 6، no. 19، pp. 13–30، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button