مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی تعارض معلم- شاگرد در رابطه بین مسوولیت پذیری و فرسودگی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 115

چکیده

 دانش آموزان در فرایند یادگیری, به دلیل استرس, فشار درسی و یا دیگر عوامل روانی, حالتی از خستگی عاطفی, تمایل به زوال شخصیت و احساس موفقیت شخصی پایین را بروز می دهند. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط علی فرسودگی تحصیلی و مسوولیت پذیری تحصیلی با نقش میانجی گری تعارض معلم- شاگرد در دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران انجام شد. روش پژوهش از نوع همبستگی و داده ها از طریق مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان سال دوم مقطع متوسطه شهر تهران بود که از میان آنان 400 نفر به صورت نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه فرسودگی تحصیلی, پرسشنامه مسوولیت پذیری دانش آموزان و پرسشنامه تعارض معلم- شاگرد بود. نتایج پژوهش نشان دادمدل پژوهش برازندگی قابل قبولی با داده ها دارد. تاثیر مستقیم مسوولیت پذیری تحصیلی و تعارض معلم- شاگرد بر فرسودگی تحصیلی در سطح 0.01 معنادار بود و تاثیر غیر مستقیم مسوولیت پذیری تحصیلی با میانجی گری تعارض معلم- شاگرد بر آن در سطح 0.05 معنادار بود.این مدل می تواند رابطه بین مسوولییت پذیری و فرسودگی تحصیلی را با میانجی گری تعارض معلم- دانش آموز را به خوبی پیش بینی کند و به منظور پیشگیری مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپاه منصور، مژگان. (1396). نقش میانجی تعارض معلم- شاگرد در رابطه بین مسوولیت پذیری و فرسودگی تحصیلی. روشها و مدلهای روان شناختی، 8(2 (پیاپی 28) )، 101-115. SID. https://sid.ir/paper/227551/fa

    Vancouver: کپی

    سپاه منصور مژگان. نقش میانجی تعارض معلم- شاگرد در رابطه بین مسوولیت پذیری و فرسودگی تحصیلی. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1396؛8(2 (پیاپی 28) ):101-115. Available from: https://sid.ir/paper/227551/fa

    IEEE: کپی

    مژگان سپاه منصور، “نقش میانجی تعارض معلم- شاگرد در رابطه بین مسوولیت پذیری و فرسودگی تحصیلی،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 28) ، pp. 101–115، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button