Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شاخص های برند پایدار در مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار)

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 47

چکیده

 برندسازی پایدار؛ مفهومی با توجه به اصول چهارگانه پایداری است که هم زمان تصویر ذهنی مخاطب و منافع ذینفعان را درنظر داشته و ارائه تصویر مطلوب مقصد گردشگری در ذهن مخاطب را در گرو رعایت اصول اساسی پایداری می داند که نیازمند برنامه ریزی و مدیریت همپیوند مقصد گردشگری با رویکرد مشارکتی و مبتنی بر منابع مقصد و تشریک مساعی جامعه محلی است. این پژوهش درصدد شناسایی شاخص های برند پایدار به منظور بهره مندی از آن ها در فرآیند برندسازی پایدار گردشگری مقاصد ساحلی است. از نظر روش شناسی توصیفی بوده و بر شیوه اسنادی و نظر خبرگان استوار است. در این پژوهش, متغیرها و شاخص های برند ساز در مقاصد گردشگری ساحلی با رویکرد عوامل چهارگانه پایداری شناسایی شده و نحوه عملیاتی کردن آن ها از طریق استخراج معیارهای سنجش در مقصد ساحلی «چابهار» ارائه گردیده و با تهیه پرسشنامه و جمع آوری دیدگاه های خبرگان مورد تایید قرار گرفته است. به عبارتی به منظور برندسازی مقصد گردشگری ساحلی با توجه به ابعاد چهارگانه توسعه پایدار گردشگری (اکولوژی, اجتماعی-فرهنگی, اقتصادی و نهادی), هشت شاخص اصلی(مطلوبیت, منظر ساحلی, امنیت, مشارکت, سرمایه گذاری, اشتغال, قوانین و مقررات, تمرکز قدرت) و بیست شاخص فرعی استخراج, تدوین, طراحی, عملیاتی و تایید شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرچکانی، پروانه، هاشمی، سیدسعید، رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، و ایمانی خوشخو، محمدحسین. (1396). ارزیابی شاخص های برند پایدار در مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). گردشگری و توسعه، 6(4 )، 19-47. SID. https://sid.ir/paper/227690/fa

    Vancouver: کپی

    پرچکانی پروانه، هاشمی سیدسعید، رکن الدین افتخاری عبدالرضا، ایمانی خوشخو محمدحسین. ارزیابی شاخص های برند پایدار در مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). گردشگری و توسعه[Internet]. 1396؛6(4 ):19-47. Available from: https://sid.ir/paper/227690/fa

    IEEE: کپی

    پروانه پرچکانی، سیدسعید هاشمی، عبدالرضا رکن الدین افتخاری، و محمدحسین ایمانی خوشخو، “ارزیابی شاخص های برند پایدار در مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار)،” گردشگری و توسعه، vol. 6، no. 4 ، pp. 19–47، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا