Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل زمینه ساز شکاف بین دانش و شناخت در بین نمونه ای از پزشکان

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 51

چکیده

 گسترش علوم و فنون از سویی و رشد تفکر انتقادی از سوی دیگر همواره این سوالات را به ذهن متبادر ساخته است که چگونه گاهی دانش در قالب شعار باقی می ماند و چگونه گاهی این دانش به بخشی از رفتار درونی تبدیل می شود؟ چگونه دانش و اطلاعات فراگرفته شده در محافل رسمی و دانشگاهی به شکل عمل و رفتار مولد تبدیل می شود؟ از این رو, هدف پژوهش حاضر بررسی این فرآیند با رویکرد کیفی و با روش تحلیل محتوا و مصاحبه نیمه ساختار یافته با پزشکان است. نمونه ها با استفاده از نمونه گیری هدفمند و نمونه گیری نظری انتخاب شدند و تعداد نمونه ها با مصاحبه با 8 نفر از پزشکان متخصص به اشباع رسید. با تجزیه و تحلیل مصاحبه ها مقولاتی به عنوان عوامل دخیل در عدم تبدیل دانش به شناخت نزد پزشکان مطرح شدند که عبارت اند از: تامین نیازهای مالی پزشکان, تغییر نگاه افراد تحصیل کرده, گسترش و فراگیری علم آموزی در معنای سطحی, فاصله گرفتن از امور اخلاقی و معنوی, باز بودن بستر جامعه برای رشد زیاده خواهی و فردگرایی شدید, بی هویتی و سردرگمی تحصیل کرده ها از هدف فراگرفتن دانش, نبود الگوهای اخلاقی و علمی مناسب در دانشگاه. با توجه به این مقوله ها, تبدیل دانش و شناخت تنها در گرو حضور در محافل دانشگاهی و موقعیت های رسمی دانشگاهی نیست, بلکه مجموعه ای از شرایط لازم است جهت تبدیل دانش به شناخت سهیم شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنوندی، صبا، منادی، مرتضی، قاضی، شیرین، و زمانی، مسعود. (1397). بررسی عوامل زمینه ساز شکاف بین دانش و شناخت در بین نمونه ای از پزشکان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(1 )، 38-51. SID. https://sid.ir/paper/228793/fa

    Vancouver: کپی

    حسنوندی صبا، منادی مرتضی، قاضی شیرین، زمانی مسعود. بررسی عوامل زمینه ساز شکاف بین دانش و شناخت در بین نمونه ای از پزشکان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(1 ):38-51. Available from: https://sid.ir/paper/228793/fa

    IEEE: کپی

    صبا حسنوندی، مرتضی منادی، شیرین قاضی، و مسعود زمانی، “بررسی عوامل زمینه ساز شکاف بین دانش و شناخت در بین نمونه ای از پزشکان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 1 ، pp. 38–51، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228793/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا