مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرآموزش «فلسفه برای کودکان» بر تاب آوری دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تاب آوری دانش آموزان ابتدایی است. این پژوهش از نوع کاربردی و تجربی به روش نیمه آزمایشی با دو گروه گواه و آزمایش صورت گرفت. برای این منظور, از میان جامعه ی دانش آموزان 10 و 11 سال شهرستان بانه, 30 نفر نمونه در دسترس انتخاب شد. آن ها در دو گروه 15 نفری گواه و آزمایش به صورت تصادفی قرار داده شدند. آموزش برای گروه آزمایش طی 16 جلسه یک ساعته انجام شد, اما گروه گواه بدون دریافت آموزش به فعالیت معمول خود ادامه دادند. آموزش با استفاده از برنامه آموزش فلسفه برای کودکان لیپمن, از طریق تشکیل اجتماع پژوهشی و با استفاده از 12 داستان صورت گرفت. ابزار پژوهش مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون بود. داده های حاصل از پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل گردید. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که آموزش فلسفه برای کودکان بر تاب آوری و مولفه های آن تاثیر معناداری داشته و موجب افزایش آن در دانش آموزان 10 و 11 ساله شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، سلام، واحدی، شهرام، و ایمان زاده، علی. (1398). تاثیرآموزش «فلسفه برای کودکان» بر تاب آوری دانش آموزان ابتدایی. تفکر و کودک، 10(2 )، 47-67. SID. https://sid.ir/paper/230183/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی سلام، واحدی شهرام، ایمان زاده علی. تاثیرآموزش «فلسفه برای کودکان» بر تاب آوری دانش آموزان ابتدایی. تفکر و کودک[Internet]. 1398؛10(2 ):47-67. Available from: https://sid.ir/paper/230183/fa

    IEEE: کپی

    سلام رحیمی، شهرام واحدی، و علی ایمان زاده، “تاثیرآموزش «فلسفه برای کودکان» بر تاب آوری دانش آموزان ابتدایی،” تفکر و کودک، vol. 10، no. 2 ، pp. 47–67، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button