مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای ارتقاء و توسعه شاخص های عدالت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف اصلی این تحقیق بررسی وضعیت شاخص های عدالت در بنگاه های اقتصادی برای ارائه راهبردهای ارتقاء عدالت است. به طور کلی در این مطالعه وجوه عدالت اجتماعی با رویکردهایی که به تبیین موضوع پرداخته اند مانند, برابری, نیاز, انصاف و فردگرایی اقتصادی, مورد بررسی قرار گرفت و همچنین به رویکردهای سیاستگذاری و حوزه های آن اعم از حوزه های سلامت, آموزش, اقتصاد, امنیت اجتماعی, خدمات رفاهی و مسکن, که مشخصا در زمره سیاستگذاری اجتماعی- اقتصادی قرار می گیرند, پرداخته شد. از آنجا که این تحقیق در راستای چشم انداز اکثر بنگاه های اقتصادی «ارائه خدمات مطلوب به کارکنان و ارتقای سطح رفاه کارکنان و خانواده ها» سعی در شناخت وضعیت شاخص های عدالت و راهبردهای ارتقاء شاخص های عدالت است, در وهله اول یک مطالعه اکتشافی است که سعی در شناخت وضعیت شاخص های عدالت در بنیاد بنگاه های اقتصادی دارد و در وهله دوم یک مطالعه کاربردی است که ضمن شناخت وضعیت شاخص های عدالت, با نتایج بدست آمده می توان راهبردهای ارتقای شاخص های عدالت را مشخص نمود. روش تحقیق پیمایش و ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات پرسشنامه ساخت یافته و جعیت آماری اعضای تعاونی بنگاه های اقتصادی دولتی و شیوه تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات در دو بخش توصیفی و تحلیلی با توجه به آمار توصیفی و استباطی بوده است. یافته های تحقیق نشان داد میزان رضایتمندی و به عبارت بهتر میزان تحقق برابری و عدالت در بنگاه های اقتصادی در حد متوسط است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، علی، و آرام، هاشم. (1394). راهبردهای ارتقاء و توسعه شاخص های عدالت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 7(2 (مسلسل 26))، 85-105. SID. https://sid.ir/paper/231880/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری علی، آرام هاشم. راهبردهای ارتقاء و توسعه شاخص های عدالت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی. مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1394؛7(2 (مسلسل 26)):85-105. Available from: https://sid.ir/paper/231880/fa

    IEEE: کپی

    علی طاهری، و هاشم آرام، “راهبردهای ارتقاء و توسعه شاخص های عدالت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 7، no. 2 (مسلسل 26)، pp. 85–105، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button