مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

880
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه جامعه دانایی محور با فعالیت منسجم بازیگران سواد رسانه ای (مطالعه عناصر سواد رسانه ای در اتحادیه اروپا طی سال های 2000 تا 2018)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 22

چکیده

 با توجه به سیر تحولات در دنیا و گذر از جامعه اطلاعاتی و ورود به عصر جامعه دانایی, افزایش سواد رسانه ای درتحقق جامعه دانایی نقش محوری دارد. جامعه دانایی مستلزم اتخاذ رویکرد آموزش مادام العمر برای شهروندان است به طوری که دیگر آموزگاران به تنهایی محور آموزش نیستند و بازیگران دیگری وارد عرصه آموزش شده اند. در این راستا مطالعه فعالیت های کشورهای پیشرو در زمینه سواد رسانه ای می تواند تجربیات و دانش خوبی در اختیار کشور ما بگذارد؛ لذا در این مقاله با استفاده از روش اسنادی و کتابخانه ای و با بررسی ادبیات موضوع, اسناد و مدارک و دستورالعمل هایی که در زمینه آموزش سواد رسانه ای از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا.به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا ابلاغ شده به بررسی عناصر سواد رسانه ای, بازیگران این عرصه و نقش آنها در اتحادیه اروپا پرداخته شد. در این زمینه از نظریات جامعه دانایی محور ایلکا تومی و سواد رسانه ای جیمز پاتر استفاده گردید. نتایج این مطالعات نشان می دهد بازیگران متعددی شامل کودکان و جوانان, والدین, معلمان خصوصی, مسئولان و برنامه ریزان آموزشی, معلمان و مربیان رسمی, دانش آموزان, مسئولان رسانه ای, کمپانی ها, حرفه ای ها, انجمن ها و شهروندان در عرصه آموزش سواد رسانه ای مشغول به فعالیت هستند. هر چه تعامل, تعادل و هماهنگی بین بازیگران بیشتر و حضور آنان در جامعه منسجم تر و گسترده تر باشد, آموزش و یادگیری در بین همه اقشار جامعه بیشتر جاری و ساری می گردد و شرایط برای ایجاد جامعه دانایی محور میسرتر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتح آبادی، بهاره، دادگران، محمد، نصیری، بهاره، و هاشمی، شهناز. (1398). توسعه جامعه دانایی محور با فعالیت منسجم بازیگران سواد رسانه ای (مطالعه عناصر سواد رسانه ای در اتحادیه اروپا طی سال های 2000 تا 2018). مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 11(3 )، 7-22. SID. https://sid.ir/paper/231979/fa

    Vancouver: کپی

    فتح آبادی بهاره، دادگران محمد، نصیری بهاره، هاشمی شهناز. توسعه جامعه دانایی محور با فعالیت منسجم بازیگران سواد رسانه ای (مطالعه عناصر سواد رسانه ای در اتحادیه اروپا طی سال های 2000 تا 2018). مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1398؛11(3 ):7-22. Available from: https://sid.ir/paper/231979/fa

    IEEE: کپی

    بهاره فتح آبادی، محمد دادگران، بهاره نصیری، و شهناز هاشمی، “توسعه جامعه دانایی محور با فعالیت منسجم بازیگران سواد رسانه ای (مطالعه عناصر سواد رسانه ای در اتحادیه اروپا طی سال های 2000 تا 2018)،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 11، no. 3 ، pp. 7–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button