مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

747
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش دستکاری قیود تکلیف بر یادگیری مهارت ها و راهبردهای بسکتبال به روش آموزش غیرخطی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 128

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی نقش دستکاری قیود تکلیف بر یادگیری مهارت ها و راهبردهای بسکتبال به روش آموزش غیرخطی (TGFU) (آموزش بازی ها برای فهمیدن) بود. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه شهرستان ارومیه بودند. ازبین متقاضیان شرکت در پژوهش, 40 نفر که قبلا سابقه بازی بسکتبال نداشتند و ازنظر جسمانی سالم بودند, با میانگین سنی 3 ± 06/13 به صورت تصادفی در گروه های موردنظر (هر گروه 20 نفر) قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از آزمون مهارتی بسکتبال ایفرد و ابزار سنجش عملکرد بازی استفاده شد. نحوه دستکاری قیود شامل تغییر در فضای بازی, اندازه توپ, ارتفاع حلقه و تغییر در قوانین بازی بود. نتایج آزمون ها نشان داد که آموزش راهبردها و مهارت های بسکتبال موثر بود و آزمودنی ها پس از آموزش نسبت به زمان قبل از آموزش خود, یادگیری بیشتری داشتند. همچنین, اثر آموزش بسکتبال به روش های TGFU با دستکاری قیود تکلیف و TGFU بدون دستکاری قیود تکلیف بر یادگیری مهارت ها و راهبردهای بازی بسکتبال, باهم تفاوت داشت و نشانگر تایید نقش مثبت دستکاری قیود تکلیف در سطح (0. 01>P) بود؛ ازاین رو, مربیان آموزشی می توانند با استفاده از دستکاری در قیود موثر در یادگیری فعالیت هایی را طراحی کنند که به یادگیرندگان برای شکل دادن جفت شدن های اطلاعات-حرکت کمک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، لیلی، و محمدزاده، حسن. (1398). نقش دستکاری قیود تکلیف بر یادگیری مهارت ها و راهبردهای بسکتبال به روش آموزش غیرخطی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(38 )، 115-128. SID. https://sid.ir/paper/232832/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده لیلی، محمدزاده حسن. نقش دستکاری قیود تکلیف بر یادگیری مهارت ها و راهبردهای بسکتبال به روش آموزش غیرخطی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(38 ):115-128. Available from: https://sid.ir/paper/232832/fa

    IEEE: کپی

    لیلی علیزاده، و حسن محمدزاده، “نقش دستکاری قیود تکلیف بر یادگیری مهارت ها و راهبردهای بسکتبال به روش آموزش غیرخطی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 38 ، pp. 115–128، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا