مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ترکیب تمرین مشاهده ای، سایه زنی و فیزیکی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر ترکیب تمرین مشاهده ای, سایه زنی و فیزیکی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت بود. بدین منظور, 72 دانش آموز دختر دبیرستانی 17 تا 19سال به طور تصادفی در شش گروه 12 نفری (مشاهده ای, سایه زنی, فیزیکی, ترکیبی یک (مشاهده ای فیزیکی), ترکیبی دو (مشاهده ای سایه زنی فیزیکی) و کنترل) قرار گرفتند. پس از پیش آزمون, در مرحله اکتساب هریک از گروه ها مهارت پرتاب دارت را بر اساس دستورالعمل ویژه هر گروه, 60 مرتبه تمرین کردند, اما گروه کنترل تمرینی را انجام نداد. 10 دقیقه پس از مرحله اکتساب, آزمون های یادداری/ انتقال فوری اجرا شد و پس از 24 ساعت بی تمرینی, آزمون های یادداری/ انتقال تاخیری انجام گرفت. نتایج تحلیل واریانس با اندازه های تکراری نشان می دهد (P=0.05) که گروه های تمرینی درمقایسه با گروه کنترل به طور معناداری عملکرد بهتری داشته اند (P=0.000). گروه فیزیکی و ترکیبی یک (مشاهده ای فیزیکی) نیز نسبت به گروه های مشاهده و سایه زنی به طور معناداری بهتر عمل کرده اند (P<0.05) و گروه ترکیبی دو (مشاهده ای سایه زنی فیزیکی) درمقایسه با تمام گروه ها به طور معناداری عملکرد بهتری داشته است (P=0.000). به طورکلی, نتایج این پژوهش نشان می دهد که ترکیب سه شیوه مشاهده ای, سایه زنی و فیزیکی درمقایسه با سایر روش های تمرینی منجر به حداکثر یادگیری می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، نرگس، پارسایی، نسرین، و رهبان فرد، حسن. (1396). تاثیر ترکیب تمرین مشاهده ای, سایه زنی و فیزیکی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(29 )، 149-168. SID. https://sid.ir/paper/232888/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی نرگس، پارسایی نسرین، رهبان فرد حسن. تاثیر ترکیب تمرین مشاهده ای, سایه زنی و فیزیکی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(29 ):149-168. Available from: https://sid.ir/paper/232888/fa

    IEEE: کپی

    نرگس عبدلی، نسرین پارسایی، و حسن رهبان فرد، “تاثیر ترکیب تمرین مشاهده ای, سایه زنی و فیزیکی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 29 ، pp. 149–168، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button