مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ترکیب دو شیوة تمرینی مشاهده و سایه زنی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 431 | صفحه پایان 450

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ترکیب دو شیوه ی تمرینی مشاهده و سایه زنی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت صورت گرفت. بدین منظور 60 دانش آموز دختر دبیرستانی داوطلب (19-17 سال), انتخاب شدند و بعد از اجرای پیش آزمون به طور تصادفی در پنج گروه مشاهده ای, سایه زنی, فیزیکی, ترکیبی (مشاهده سایه زنی) و کنترل قرار گرفتند. گروه های تمرینی در مرحله ی اکتساب, مهارت پرتاب دارت را براساس دستورالعمل ویژه ی هر گروه 60 مرتبه تمرین کردند. ده دقیقه پس از مرحله ی اکتساب, آزمون یادداری/انتقال فوری اجرا شد و پس از 24 ساعت بی تمرینی آزمون یادداری/ انتقال تأخیری انجام گرفت. آزمون تحلیل واریانس با اندازه های تکراری (سطح معناداری 05/0) نشان می دهد گروه ها به طور معناداری عملکرد بهتری در مقایسه با گروه کنترل دارند (05/0>P). همچنین گروه فیزیکی و گروه ترکیبی در مقایسه با گروه های مشاهده و سایه زنی به طور معناداری عملکرد بهتری دارند (05/0>P). میزان یادگیری گروه ترکیبی برابر با تمرین فیزیکی است (05/0P<). به طور کلی, نتایج این پژوهش نشان می دهد با ترکیب مشاهده و سایه زنی, یادگیری برابر با تمرین فیزیکی رخ می دهد. این یافته ها پیشنهاد می دهد با توجه به اینکه این شیوه ی تمرینی, در هر زمان و هر مکان و با حداقل امکانات قابل اجراست, می تواند زمان و هزینه های آموزشی را کاهش دهد و حتی در شرایطی خاص جایگزین تمرین فیزیکی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، نرگس، پارسایی، نسرین، و رهبان فرد، حسن. (1397). تأثیر ترکیب دو شیوة تمرینی مشاهده و سایه زنی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 10(3 )، 431-450. SID. https://sid.ir/paper/371957/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی نرگس، پارسایی نسرین، رهبان فرد حسن. تأثیر ترکیب دو شیوة تمرینی مشاهده و سایه زنی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1397؛10(3 ):431-450. Available from: https://sid.ir/paper/371957/fa

    IEEE: کپی

    نرگس عبدلی، نسرین پارسایی، و حسن رهبان فرد، “تأثیر ترکیب دو شیوة تمرینی مشاهده و سایه زنی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 10، no. 3 ، pp. 431–450، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371957/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button