مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی لیوان چینی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان دبستانی هشت تا نه سال

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر بازی لیوان چینی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان دبستانی 98 ساله بود. بدین منظور, 34 پسر (با میانگین سنی 8.8±0.4 سال) به صورت دردسترس انتخاب شدند و پس از اجرای پیش آزمون با استفاده از تست "پوردو پگبورد" و دستگاه زمان سنج واکنش, به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. درادامه, پیش آزمون از هر دو گروه به عمل آمد. مداخلات تمرینی در این پژوهش, تمرینات بازی لیوان چینی بود که طی 16 جلسه تمرینی به مدت چهار هفته و به صورت چهار جلسه 45 دقیقه ای اجرا گردید. از آزمون کلموگروف اسمیرونوف جهت بررسی نرمال بودن توزیع داده ها استفاده شد و آزمون تحلیل کووریانس به منظور بررسی اثر تمرین به کار رفت. نتایج نشان می دهد که یک دوره تمرینات بازی لیوان چینی, تاثیر معناداری بر افزایش هماهنگی چشم دست کودکان داشته است (P<0.05), اما تاثیر آن بر بهبود زمان واکنش معنادار نمی باشد (P>0.05). با توجه به نتایج می توان از تمرینات بازی لیوان چینی به منظور ارتقای هماهنگی چشم دست کودکان دبستانی در برنامه های ورزشی و برنامه های روزانه آموزش و پرورش, مراکز آموزشی و توانبخشی کودکان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجم زاده بغدادی، معین، و پورآقایی اردکانی، زهرا. (1396). تاثیر بازی لیوان چینی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان دبستانی هشت تا نه سال. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(29 )، 71-84. SID. https://sid.ir/paper/232889/fa

    Vancouver: کپی

    نجم زاده بغدادی معین، پورآقایی اردکانی زهرا. تاثیر بازی لیوان چینی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان دبستانی هشت تا نه سال. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(29 ):71-84. Available from: https://sid.ir/paper/232889/fa

    IEEE: کپی

    معین نجم زاده بغدادی، و زهرا پورآقایی اردکانی، “تاثیر بازی لیوان چینی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان دبستانی هشت تا نه سال،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 29 ، pp. 71–84، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button