مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر ابعاد مختلف میزان توجه کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: باتوجه به اینکه حرکت و توجه دو جزء مکمل هم است و توجه مبنای پایه ریزی رفتار حرکتی و روانی بوده و حرکت نیز سبب بهبود تمرکز و توجه می شود, پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر میزان ابعاد مختلف توجه (فراخنای توجه, توجه انتخابی, توجه پایدار, توجه تقسیم شده, جابه جایی توجه) کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد انجام گرفت. روش بررسی: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون بود. جامعه آماری را تمامی کودکان دختر پایه اول ابتدایی مبتلا به اختلال هماهنگی رشد شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-1392 تشکیل دادند. به منظور انجام این پژوهش 30 کودک دختر دارای اختلال هماهنگی رشد به شیوه نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده و با روش تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل قرارگرفتند (15 کودک در گروه آزمایش و 15 کودک در گروه کنترل). ابزار استفاده شده پژوهش پرسشنامه کانرز و پرسشنامه 7-Q DCD و مصاحبه بالینی بود. مداخلات مبتنی بر بازی های ادراکی حرکتی به مدت 16 جلسه روی گروه آزمایش صورت گرفت. داده های به دست آمده با روش تحلیل کوواریانس تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های ادراکی حرکتی بر میزان ابعاد مختلف توجه (فراخنای توجه, توجه انتخابی, توجه پایدار, توجه تقسیم شده, جابه جایی توجه) کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد موثر است (0٫ 001>p). نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد مداخلات زودهنگام مبتنی بر بازی های ادراکی حرکتی بر میزان ابعاد مختلف توجه (فراخنای توجه, توجه انتخابی, توجه پایدار, توجه تقسیم شده, جابه جایی توجه) کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد موثر است (0٫ 001>p).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، فاطمه سادات، عابدی، احمد، کارگر، فاطمه، محمدی خوزانی، زهرا، و فرامرزی، سالار. (1397). اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر ابعاد مختلف میزان توجه کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/366416/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری فاطمه سادات، عابدی احمد، کارگر فاطمه، محمدی خوزانی زهرا، فرامرزی سالار. اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر ابعاد مختلف میزان توجه کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/366416/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سادات جعفری، احمد عابدی، فاطمه کارگر، زهرا محمدی خوزانی، و سالار فرامرزی، “اثربخشی بازی های ادراکی حرکتی بر ابعاد مختلف میزان توجه کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button