مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تداخل زمینه ای بر اکتساب، یادداری و انتقال مهارت های پایه ژیمناستیک کودکان

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 176

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسة اثر تداخل زمینه ای کم با تداخل زمینه ای زیاد بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های پایة ژیمناستیک در کودکان سه تا شش سال بود. جامعة آماری شامل52 کودک سه تا شش سال ثبت نام شده در مدرسة ژیمناستیک بودند که از بین آنها 20 نفر به طور تصادفی ساده انتخاب شدند. مربی در آغاز مهارت های پرش جک پاباز, جک پاجفت و تپانچه, مهارت های تعادلی ساده, لک لک, فرشته و مهارت های غلت پاجفت, غلت پاباز و غلت یک پا را نمایش داد و سپس آزمودنی ها در پیش آزمون این مهارت ها شرکت کردند. از اجرای تمام پیش آزمون ها فیلم برداری شد و بر اساس مجموع میانگین امتیاز سه داور رسمی, آزمودنی ها به ترتیب رتبه بندی و در دو گروه ده نفرة تداخل زمینه ای کم و تداخل زمینه ای زیاد قرار گرفتند. گروه تداخل کم درهر جلسه فقط یکی از مهارت های را تمرین و در آخر همان جلسه, پس آزمون اکتساب و 48 ساعت بعد در شروع جلسة بعد, پس آزمون یادداری و انتقال مهارت جلسة قبل را اجرا و تمرین مهارت بعدی را اجرا کردند. گروه تداخل زیاد هر جلسه تمام مهارت ها را برای نُه جلسه تمرین و در پایان جلسة نهم پس آزمون اکتساب و 48 ساعت بعد, پس آزمون یادداری و انتقال را اجرا کردند. امتیازات داوران از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیره در سطح 5 0/0 تحلیل شد. نتایج نشان داد در هر سه مهارت تعادل, پرش و غلت, بین دو گروه تمرین مسدود و تصادفی, تفاوت معنادار بود (P<0. 05). نتایج, برتری تمرین تصادفی را در دامنة سنی سه تا شش سال در ژیمناستیک تأیید و بر تأثیر نوع مهارت در تداخل زمینه ای تأکید داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیع زاده، علی، و شبان، الناز. (1397). اثر تداخل زمینه ای بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های پایه ژیمناستیک کودکان. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(31 )، 161-176. SID. https://sid.ir/paper/232950/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع زاده علی، شبان الناز. اثر تداخل زمینه ای بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های پایه ژیمناستیک کودکان. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(31 ):161-176. Available from: https://sid.ir/paper/232950/fa

    IEEE: کپی

    علی شفیع زاده، و الناز شبان، “اثر تداخل زمینه ای بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های پایه ژیمناستیک کودکان،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 31 ، pp. 161–176، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button