مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسة تاثیر تمرین تکلیف مداربا فعالیت های معمول در کلاس تربیت بدنی بر رشد مهارت های درشت کودکان دچار اختلال هماهنگی رشدی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مشاهدة تأثیر هشت هفته مداخلة تمرینی قابل اجرا بر رشد مهارت های جابه جایی و دستکاری, در ساعات درس تربیت بدنی مدارسو براساس رویکرد تکلیف مدار بود. این پژوهش روی30 کودک دختر و پسر هفت تا نُه سالةدچار اختلال هماهنگی رشدی شهر تهران انجام شد. مطالعة حاضر به شکل نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و با دو گروه مداخلةتکلیف محور (15 نفر) و فعالیت معمول (15 نفر) در جریان کلاس تربیت بدنیاجرا شد. ابزارهای جمع آوری اطلاعات, پرسش نامة تشخیصی اختلال هماهنگی رشدی و آزمون مهارت های حرکتی درشت-دو بودند. اطلاعات ازطریق آزمون تحلیل واریانس بین گروهی با اندازه گیری های تکراری تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد کهتمرین در کلاس تربیت بدنی به روش تکلیف مدار به صورت معناداری نسبت به تمرین به روش معمول, باعث افزایش عملکرد در خرده مقیاس های دستکاری (P<0. 05) به جز مهارت ضربه به توپ با دست (F=2. 226, P=0. 147) و خرده مقیاس های جابه جایی (P<0. 01) به جز مهارت لی لی کردن (F=2. 869, P=0. 101) می شود. همچنین, نتایج نشان داد که برای کودکان دچار اختلال هماهنگی رشدی, مداخلة تمرینی به روش تمرین اختصاصی مهارت و براساس رویکرد بوم شناختی تکلیف مدار, بر تمرین به شکل عمومی با تأکید بر توانایی های عمومی ارجحیت دارد؛ بنابراین, توصیه می شود در برنامه ریزی تمرینی این کودکان, معلمان تربیت بدنی به طراحی تکلیف مدار توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کردی، حسن، سهرابی، مهدی، صابری کاخکی، علیرضا، و عطارزاده حسینی، سیدرضا. (1397). مقایسة تاثیر تمرین تکلیف مداربا فعالیت های معمول در کلاس تربیت بدنی بر رشد مهارت های درشت کودکان دچار اختلال هماهنگی رشدی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(33 )، 17-34. SID. https://sid.ir/paper/232976/fa

    Vancouver: کپی

    کردی حسن، سهرابی مهدی، صابری کاخکی علیرضا، عطارزاده حسینی سیدرضا. مقایسة تاثیر تمرین تکلیف مداربا فعالیت های معمول در کلاس تربیت بدنی بر رشد مهارت های درشت کودکان دچار اختلال هماهنگی رشدی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(33 ):17-34. Available from: https://sid.ir/paper/232976/fa

    IEEE: کپی

    حسن کردی، مهدی سهرابی، علیرضا صابری کاخکی، و سیدرضا عطارزاده حسینی، “مقایسة تاثیر تمرین تکلیف مداربا فعالیت های معمول در کلاس تربیت بدنی بر رشد مهارت های درشت کودکان دچار اختلال هماهنگی رشدی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 33 ، pp. 17–34، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button