مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر مشاهدة مدل های مبتدی، ماهر و ترکیبی در یادگیری یک تکلیف شناختی-حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسة اثر مشاهدة مدل های مبتدی, ماهر و ترکیبی در یادگیری مهارت شناختی-حرکتی تردستی با سه توپ بود. آزمودنی ها 40 نفر از دانشجویان دختر 25-19 ساله بودند که هیچ آشنایی با تردستی نداشتند. شرکت کننده ها بعد از انجام پیش آزمون, به چهار گروه مشاهدة مدل مبتدی, ماهر, ترکیبی و گروه فعالیت بدنی تقسیم شدند. گروه مشاهدة مدل ماهر اجرایمهارت را توسط یک فرد ماهر ازطریق فیلم ویدئویی تماشا کردند. گروه مشاهدة مدل مبتدی اجرای مهارت را توسط یک فرد مبتدی ازطریق فیلم ویدئویی تماشا کردند و مدل ماهر-مبتدی, هر دو نمایش مدل ماهر و مبتدی را مشاهده کردند. پژوهش طی ششهفته انجام شد. سه مرحلة پیش آزمون؛ یعنی اکتساب, یادداری و انتقال انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها ازطریق تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری مکرر انجام شد (P <0. 05). از آزمونکرویتموچلی, آزمونتعقیبیشفه وتوکی وروش گرین هاوس-گیزر نیز استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که در آزمون اکتساب, یادداری مشاهدة مدل مبتدی به طور معناداری نسبت به گروه های دیگر بهبود بیشتری را به همراه دارد؛ اما درآزمون انتقال معنادار نبود. درمجموع, این پژوهش نشان می دهد که مدل مبتدی برای یادگیری یک تکلیف شناختی-حرکتی سودمندی بیشتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عربی، مهتاب، قاسمی، عبداله، و واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم. (1397). بررسی اثر مشاهدة مدل های مبتدی, ماهر و ترکیبی در یادگیری یک تکلیف شناختی-حرکتی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(33 )، 35-50. SID. https://sid.ir/paper/232979/fa

    Vancouver: کپی

    عربی مهتاب، قاسمی عبداله، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم. بررسی اثر مشاهدة مدل های مبتدی, ماهر و ترکیبی در یادگیری یک تکلیف شناختی-حرکتی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(33 ):35-50. Available from: https://sid.ir/paper/232979/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب عربی، عبداله قاسمی، و سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، “بررسی اثر مشاهدة مدل های مبتدی, ماهر و ترکیبی در یادگیری یک تکلیف شناختی-حرکتی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 33 ، pp. 35–50، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button