مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه مسوولیت اجتماعی، حلقه مفقوده استعاره سازمان به مثابه رسانه

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 62

چکیده

 برای شناخت پدیده ها, یکی از بهترین راهکارها استعاره سازی است که در آن فرایند, برای تبیین هر پدیده ای لازم است وجه شباهت آن را با پدیده دیگری که شناخته شده تر است, بررسی کرد. دانشمندان علم مدیریت برای شناسایی سازمان استعاره های زیادی را مطرح کرده اند, از جمله اینکه سازمان را به مثابه ماشین, موجود زنده, فرهنگ, بوم نقاشی و ... تلقی کرده اند. در این مقاله, نویسنده سازمان را به مثابه رسانه دانسته است. اما مهم ترین وجه این تمثیل را در مسوولیتی می داند که برای رسانه و سازمان در قبال اجتماع متصور است. البته باید توجه داشت که آسیب جدی نگاه استعاری همانا آن است که بگوییم «این است و جز این نیست», زیرا در شناخت یک پدیده هم دید جزئی نگر شایستگی دارد و هم دید کلی نگر بایستگی. لذا همیشه مجموعه ای از استعاره ها, ما را در شناخت یک پدیده از جمله سازمان تکافو خواهد کرد. این مقاله در پی آن است تا در نگاهی استعاری, سازمان را به مثابه رسانه تلقی کند. اما آن واسطی که این استعاره را سامان می دهد, همانا نظریه مسوولیت اجتماعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دانایی فرد، حسن، بابایی مجرد، حسین، و صفری، محمد. (1390). نظریه مسوولیت اجتماعی, حلقه مفقوده استعاره سازمان به مثابه رسانه. دین و ارتباطات، 18(1 (پیاپی 39))، 35-62. SID. https://sid.ir/paper/233400/fa

    Vancouver: کپی

    دانایی فرد حسن، بابایی مجرد حسین، صفری محمد. نظریه مسوولیت اجتماعی, حلقه مفقوده استعاره سازمان به مثابه رسانه. دین و ارتباطات[Internet]. 1390؛18(1 (پیاپی 39)):35-62. Available from: https://sid.ir/paper/233400/fa

    IEEE: کپی

    حسن دانایی فرد، حسین بابایی مجرد، و محمد صفری، “نظریه مسوولیت اجتماعی, حلقه مفقوده استعاره سازمان به مثابه رسانه،” دین و ارتباطات، vol. 18، no. 1 (پیاپی 39)، pp. 35–62، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button