مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد روان شناسی رنگ در بازاریابی باشگاه های آمادگی جسمانی و ایروبیک

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین عوامل مؤثر در بازاریابی روان شناسی رنگ در معماری فضاها و باشگاه های ایروبیک و آمادگی جسمانی شهر مشهد بود. روش پژوهش, توصیفی ازنوع پیمایشی بود که داده ها به صورت میدانی و ازطریق پرسش نامه جمع آوری شدند. برای جمع آورری داده ها, از پرسش نامة پژوهش مورتون و چانگ ولین (2010) که حاوی 24 سؤال در طیف پنج گزینه ای لیکرت بود, استفاده شد. اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای آماری در دو بخش توصیفی و استنباطی و در سطح معنا داری 05/0 ≥ P تحلیل شدند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که پنج عامل توانایی تبیین روان شناسی رنگ را در بازاریابی باشگاه های ورزشی داشتند و درمجموع, 04/65 درصد از واریانس بازاریابی روان شناسی رنگ را تبیین کردند. همچنین, نمرة میانگین تمامی مؤلفه های بازاریابی روان شناسی رنگ نشانگر وضعیت نسبی مطلوبی بود. افزون براین, با توجه به سهم واریانس تبیین شده برای هریک از عوامل مستخرج, عوامل ذهنی, احساس روانی, قدرت تشخیص, قدرت نفوذ و شخصیت رنگ, به ترتیب بالاترین اولویت را داشتند. با توجه به تحلیل یافته ها, اهمیت زیاد بازاریابی و جذب مشتری برای باشگاه ها به خصوص توجه به مبانی روان شناسی رنگ, نشان دهندة ضرورت شناخت مؤلفه های تأثیرگذار بر طراحی فضاها و اماکن ورزشی است. این بررسی می تواند تأثیر مثبت و متفاوتی برای جذب مشتری در باشگاه های آمادگی جسمانی و ایروبیک به همراه داشته باشد. شناخت رنگ ها و توجه به تأثیری که بر افراد می گذارند, می تواند به عنوان شیوة نوین بازاریابی به کار رود و موجب جذب مشتریان و استقبال ویژة آن ها شود. علاوه براین, می توان با تبلیغات و ایجاد نگرش های روان شناسی رنگ, محیطی توأم با آرامش و جذابیت متناسب با رشتة ورزشی را در آن باشگاه ایجاد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیک، حانیه، و ساعت چیان، وحید. (1398). کاربرد روان شناسی رنگ در بازاریابی باشگاه های آمادگی جسمانی و ایروبیک. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(54 )، 33-50. SID. https://sid.ir/paper/234360/fa

    Vancouver: کپی

    بیک حانیه، ساعت چیان وحید. کاربرد روان شناسی رنگ در بازاریابی باشگاه های آمادگی جسمانی و ایروبیک. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(54 ):33-50. Available from: https://sid.ir/paper/234360/fa

    IEEE: کپی

    حانیه بیک، و وحید ساعت چیان، “کاربرد روان شناسی رنگ در بازاریابی باشگاه های آمادگی جسمانی و ایروبیک،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 54 ، pp. 33–50، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234360/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button