مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر نوگرایی مصرف کننده بر سبک های خرید پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر نوگرایی مصرف کنندگان بر سبک های خرید آنان انجام شده است. در این مطالعه, اثر نوگرایی مصرف کنندگان (احساسی و شناختی) بر سبک های خرید آنان بررسی شده است. روش پژوهش, توصیفی– پیمایشی بود و جامعة آماری آن, دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه بودند. نمونة آماری پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم جامعه انتخاب شد. در پژوهش حاضر, برای گردآوری داده ها از روش میدانی استفاده شد؛ بدین صورت که براساس اختصاص بهینه, تعداد 325 پرسش نامه بین دانشجویان توزیع شد که تعداد 301 پرسش نامة صحیح برگشت داده شد که همین تعداد به عنوان نمونة آماری پژوهش درنظر گرفته شد. روایی پرسش نامه ها به تأیید 15 نفر از اساتید متخصص در حوزة مدیریت ورزشی رسیدوپایایی آن هابااستفاده آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن برای پرسش نامة نوگرایی84/0 = α و برای پرسش نامة سبک های خرید 80/0 = α بود که نشان دهندة پایایی قابل قبول مقیاس ها بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها مدل معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل به کار گرفته شد. یافته های آزمون مدل پژوهش نشان داد که برازش مدل با داده ها مناسب بود و ضریب تأثیر دو عامل نوگرایی شناختی بر سبک های خریدآگاهی از کیفیت (63/0), آگاهی از قیمت (67/0) و سردرگمی (60/0)و نوگرایی احساسی بر سبک های خرید مدگرایی (79/0), عادت گرایی (78/0), آگاهی از برند (76/0), صحه گذاری (73/0), بی برنامگی (64/0) و سرگرمی (63/0) معنا دار بود. نتایج نشان داد که نوگرایی بر هر نُه سبک خرید اثرگذار بود. این یافته ها به بازاریابان ورزشی کمک می کنند تا بتوانند برای هدف قراردادن گروه یا بخش خاصی از مصرف کنندگان خود, رویکرد کارآمدتری را اتخاذ کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمتی اصل، زینب، یوسفی، بهرام، و خزایی، علی اشرف. (1398). اثر نوگرایی مصرف کننده بر سبک های خرید پوشاک ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(54 )، 93-108. SID. https://sid.ir/paper/234361/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتی اصل زینب، یوسفی بهرام، خزایی علی اشرف. اثر نوگرایی مصرف کننده بر سبک های خرید پوشاک ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(54 ):93-108. Available from: https://sid.ir/paper/234361/fa

    IEEE: کپی

    زینب رحمتی اصل، بهرام یوسفی، و علی اشرف خزایی، “اثر نوگرایی مصرف کننده بر سبک های خرید پوشاک ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 54 ، pp. 93–108، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button