مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

658
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل الزامات پیاده سازی بازاریابی اجتماعی در ورزش های تفریحی کشور با استفاده از نظریة داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 58

چکیده

بازاریابی اجتماعی برای رفع معضلات اجتماعی و جایگزین کردن الگوی رفتاری سالم در جامعه تلاش می کند. هدف پژوهش حاضر, طراحی مدل الزامات پیاده سازی مطلوب بازاریابی اجتماعی در ورزش های تفریحی کشور بود. روش پژوهش کیفی بود که با راهبرد نظریة داده بنیاد انجام شد. بدین منظور, با 19 نفر از خبرگان و متخصصان به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی مصاحبه های عمیق ساختارنیافته انجام شد و داده ها به صورت هم زمان با استفاده از رویکرد گلیزری که شامل مجموعه ای از کدگذاری های باز, انتخابی و نظری است, تحلیل شدند. پس از تمامی مراحل کدگذاری, مدل نهایی به دست آمد. یافته ها نشان داد که مقوله های اصلی مدل عبارت اند از: فرهنگ مشارکت, قابلیت دسترسی به اماکن و فضاهای ورزشی, هزینة مشارکت, ارتباطات بازاریابی اجتماعی (ترویج), مدیریت و رفتار مطلوب و مزایای آن. مؤلفه های مقوله ها به ترتیب شامل این موارد هستند: خرده فرهنگ ها, ارزش ها و رفتارهای هنجاری, خانواده و طبقة اجتماعی برای مقولة فرهنگ مشارکتو فضاهای روباز؛ دسترسی آسان, آموزش, نیازسنجی دقیق برای مقولة قابلیت دسترسی و کارت های اوقات فراغت؛ دوره های رایگان, راهبرد متفاوت قیمت گذاری, تخفیفات کاربردی برای مقولة هزینة مشارکت و برنامه ریزی, سازمان دهی, مدیریت اماکن و تجهیزات, شبکه سازی, ارزیابی و کنترل برای مقولة مدیریت و درنهایت, مزایای حاصل از رفتار مطلوب, به عنوان مؤلفه های مدل نهایی پژوهش حاضر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ططری، احسان، احسانی، محمد، کوزه چیان، هاشم، و نوروزی سیدحسینی، رسول. (1398). طراحی مدل الزامات پیاده سازی بازاریابی اجتماعی در ورزش های تفریحی کشور با استفاده از نظریة داده بنیاد. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(53 )، 33-58. SID. https://sid.ir/paper/234404/fa

    Vancouver: کپی

    ططری احسان، احسانی محمد، کوزه چیان هاشم، نوروزی سیدحسینی رسول. طراحی مدل الزامات پیاده سازی بازاریابی اجتماعی در ورزش های تفریحی کشور با استفاده از نظریة داده بنیاد. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(53 ):33-58. Available from: https://sid.ir/paper/234404/fa

    IEEE: کپی

    احسان ططری، محمد احسانی، هاشم کوزه چیان، و رسول نوروزی سیدحسینی، “طراحی مدل الزامات پیاده سازی بازاریابی اجتماعی در ورزش های تفریحی کشور با استفاده از نظریة داده بنیاد،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 53 ، pp. 33–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا