مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکت های تولیدکنندة تجهیزات ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 164

چکیده

 هدف این پژوهش, طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکت های تولیدکنندة تجهیزات ورزشی بود. این پژوهش ازحیث نوع پژوهش, کاربردی و ازنظر گردآوری داده ها, ازنوع توصیفی-پیمایشی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر همة مدیران شرکت های تولیدکنندة تجهیزات ورزشی بودند که محصولات خود را به سایر کشورها صادر می کردند. طبق برآوردهای انجام شده, تعداد مدیران بالغ بر 72 نفر بود. در این پژوهش, برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و تعداد 60 نفر از اعضای جامعه بررسی شدند. برای گردآوری داده ها از دو روش کتابخانه ای و میدانی (پرسش نامة پژوهشگرساخته متشکل از 39 سؤال) استفاده شد. برای بررسی رابطة بین متغیرها و تجزیه وتحلیل داده ها نیز از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی. ال. اس. استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بازارگرایی بر قابلیت های بازاریابی تأثیر دارد و قابلیت های بازاریابی بر مزیت رقابتی, قابلیت نوآوری و عملکرد صادرات تأثیر دارند. نتایج تأثیر مزیت رقابتی و قابلیت نوآوری را بر عملکرد صادرات نشان داد. همچنین, نتایج نشان دهندة نقش میانجی قابلیت های بازاریابی در رابطة بین بازارگرایی و عملکرد صادرات و نیز نقش میانجی مزیت رقابتی و قابلیت نوآوری در رابطة بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد صادرات است. صادرکنندگان تجهیزات ورزشی می توانند با بهره گیری از نتایج این پژوهش و شناخت عوامل مؤثر در عملکرد صادرات و تقویت آن ها, عملکرد صادراتی خود را بهبود بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، نگار، و معصوم، محمد. (1397). طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکت های تولیدکنندة تجهیزات ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(51 )، 141-164. SID. https://sid.ir/paper/234503/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی نگار، معصوم محمد. طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکت های تولیدکنندة تجهیزات ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(51 ):141-164. Available from: https://sid.ir/paper/234503/fa

    IEEE: کپی

    نگار نوروزی، و محمد معصوم، “طراحی مدل عوامل مؤثر در عملکرد صادرات شرکت های تولیدکنندة تجهیزات ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 51 ، pp. 141–164، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button