مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطة عناصر پایه ای مدیریت دانش مدل استانکوسکی با تسهیم دانش از دیدگاه مدیران تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 268

چکیده

 در این پژوهش, رابطة عناصر پایه ای سیستم مدیریت دانش با به اشتراک گذاری دانش, از دیدگاه مدیران ادارة کل تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور بررسی شد. روش پژوهش حاضر, توصیفی ازنوع پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا شد. همة مدیران تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور جامعة آماری پژوهش را تشکیل دادند که حجم نمونه تمام شمار و برابر با حجم جامعه بود. ابزار اصلی این پژوهش, پرسش نامة اصلاح شده و تغییریافتة اندام (1387), درمجموع با 19 سوأل برای عناصر پایه ای دانش و شش سوأل برای به اشتراک گذاری دانش بود که درقالب مقیاس پنج رتبه ای لیکرت طراحی شده بود. نتایج نشان داد که میانگین عناصر پایه ای دانش و به اشتراک گذاری دانش بیش ازحد متوسط است و بیشترین میانگین مربوط به شاخص سازمانی و کمترین میانگین مربوط به شاخص یادگیری مدیران است. بین عناصر پایه ای مدیریت دانش و به اشتراک گذاری دانش از دیدگاه مدیران در اداره های تربیت بدنی دانشگاه ها, رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین, درمجموع متغیرهای عناصر پایه ای مدیریت دانش 504/0 از به اشتراک گذاری دانش در اداره های تربیت بدنی دانشگاه ها را تبیین می کنند و متغیر سازمان بیشترین اهمیت را در پیش بینی به اشتراک گذاری دانش دارد. براساس نتایج به دست آمده مشخص شد که راهبرد مدیریت دانش خاص یا اقدامات مدیریتی مشخص, به یک اندازه برای سازمان های مختلف کارساز نخواهند بود؛ بنابراین, اهداف و راهبرد های مدیریت دانش با توجه به برنامه ریزی و تفکر راهبردی یک سازمان با سازمان دیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساعت چیان، وحید، خادملو، علیرضا، و عزیزی، بهادر. (1397). رابطة عناصر پایه ای مدیریت دانش مدل استانکوسکی با تسهیم دانش از دیدگاه مدیران تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(49 )، 251-268. SID. https://sid.ir/paper/234557/fa

    Vancouver: کپی

    ساعت چیان وحید، خادملو علیرضا، عزیزی بهادر. رابطة عناصر پایه ای مدیریت دانش مدل استانکوسکی با تسهیم دانش از دیدگاه مدیران تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(49 ):251-268. Available from: https://sid.ir/paper/234557/fa

    IEEE: کپی

    وحید ساعت چیان، علیرضا خادملو، و بهادر عزیزی، “رابطة عناصر پایه ای مدیریت دانش مدل استانکوسکی با تسهیم دانش از دیدگاه مدیران تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 49 ، pp. 251–268، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234557/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button