مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درآمدی بر آموزه های پارادایم فرامتن در فرایند یاددهی-یادگیری و نقد آن

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, درآمدی بر آموزه های پارادایم فرامتن در فرایند یاددهی-یادگیری و نقد آن است. برای نیل به هدف پژوهش از سه روش؛ تحلیل مفهومی, استنتاجی و انتقادی به منظور تحلیل و نقد پارادایم فرامتن, استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد؛ فرامتن به جای متن شفاهی, متن نوشتاری را مورد تاکید قرار داده و به عنوان پارادایم جدید با کسب تجربه های متنوع, امکان تبادل نظر و گفتگو و نمایان شدن روش های متنوع تدریس در تعلیم و تربیت, می تواند نقش تسهیل گری داشته باشد. این پارادایم در عرصه یادگیری و تحول دانشی, دارای دلالت هایی چون؛ عبور از نظام معرفتی سنتی در فرایند یاددهی-یادگیری, ترغیب یادگیرنده به ساختن معنا از راه گفتگوی دیالکتیکی, امکان بازنمایی مفهومی برای یادگیرنده, دسترسی و بازیابی بهتر اطلاعات در یادگیری, تولید مرزهای نو برای دانش و فرصت هایی برای یادگیری مبتنی بر کاوش و تغییرات در فضای کلاسی می باشد. اما در این پارادایم, چالش هایی نیز دیده می شود که شامل؛ ساخت زدایی در فرایند یاددهی-یادگیری, گذر از مهارت خواندن به سوی نوشتن, نسبیت محوری و کثرت گرایی, فضای بی تعین در عرصه پژوهش های تربیتی, توده واری و نا اصیل شدن فراگیران است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکاری، عباس، و احمدآبادی آرانی، نجمه. (1397). درآمدی بر آموزه های پارادایم فرامتن در فرایند یاددهی-یادگیری و نقد آن. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 15(1 (پیاپی 27) )، 95-104. SID. https://sid.ir/paper/236030/fa

    Vancouver: کپی

    شکاری عباس، احمدآبادی آرانی نجمه. درآمدی بر آموزه های پارادایم فرامتن در فرایند یاددهی-یادگیری و نقد آن. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛15(1 (پیاپی 27) ):95-104. Available from: https://sid.ir/paper/236030/fa

    IEEE: کپی

    عباس شکاری، و نجمه احمدآبادی آرانی، “درآمدی بر آموزه های پارادایم فرامتن در فرایند یاددهی-یادگیری و نقد آن،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 15، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 95–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button