مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی در مدیریت عمومی نوین

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه: اهمیت پاسخ گویی در مدیریت عمومی نوین, موضوعی غیرقابل انکار است اما تا پاسخ خواهی و در مفهوم دقیق تر جرأت پاسخ خواهی در فرد وجود نداشته باشد, پاسخ گویی به وجود نیامده و در نتیجه شفافیت حاصل نمی شود. لذا, می توان نتیجه گرفت که پاسخ خواهی بر پاسخ گویی ارجحیت دارد. هدف این پژوهش بررسی رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی در مدیریت عمومی نوین است.روش پژوهش: این مطالعه از نوع پیمایشی - کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل افرادی است که بیشتر با ادارات و سازمان های دولتی در ارتباط بوده اند و نمونه پژوهش شامل 373 نفر از این افراد است. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسش نامه است و برای تحلیل نتایج, پس از بررسی نرمال بودن داده ها به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 22, در قالب 5 فرضیه از آزمون پارامتریک t تک نمونه ای استفاده شده است.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که داشتن اعتقادات مذهبی, اعتقادات خرافی و اعتماد به دولت و قانون بر رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی موثر بوده اما خودباوری و تلاش برای احقاق حق بر رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی اثرگذار نیست. هم چنین, یافته های پژوهش نشان داد که در رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی, اعتقادات مذهبی و امر به معروف و نهی از منکر, اعتقادات خرافی و اعتماد به دولت و قانون در احقاق حق در حد متوسط تاثیر داشته و اعتماد به نفس, تلاش برای احقاق حق و آشنایی با روش های احقاق حق کم تر از میانگین تاثیر دارد.نتیجه گیری: در جامعه باید مواردی مانند اعتقادات مذهبی, خودباوری, اعتماد به دولت و تلاش برای احقاق حق تقویت شده و با برنامه ریزی برای کاهش سطح اعتقادات خرافی مسیر پاسخ خواهی هموار شود زیرا این مهم اثر قابل توجهی بر پاسخ گویی و شفافیت مالی خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالب نیا، قدرت اله، رجب دری، حسین، و روستامیمندی، اعظم. (1394). بررسی اثر رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی در مدیریت عمومی نوین. حسابداری سلامت، 4(3 (پیاپی 13))، 45-65. SID. https://sid.ir/paper/236451/fa

    Vancouver: کپی

    طالب نیا قدرت اله، رجب دری حسین، روستامیمندی اعظم. بررسی اثر رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی در مدیریت عمومی نوین. حسابداری سلامت[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 13)):45-65. Available from: https://sid.ir/paper/236451/fa

    IEEE: کپی

    قدرت اله طالب نیا، حسین رجب دری، و اعظم روستامیمندی، “بررسی اثر رجحان پاسخ خواهی اجتماعی بر پاسخ گویی در مدیریت عمومی نوین،” حسابداری سلامت، vol. 4، no. 3 (پیاپی 13)، pp. 45–65، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button