مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

953
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط کمال گرایی، اضطراب، نظم جویی شناختی هیجان با درگیری تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پیرانشهر

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 294

چکیده

 هدف این پژوهش با هدف بررسی ارتباط کمال گرایی و اضطراب و نظم جویی شناختی هیجان با درگیری تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پیرانشهر انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی با طرح همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه پیام نور پیرانشهر در سال تحصیلی 97-1396 است. تعداد 220 دانشجو از بین جامعه آماری به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. شرکت کنندگان به پرسشنامه های درگیری تحصیلی, کمال گرایی, نظم جویی شناختی هیجان و اضطراب پاسخ دادند. داده ها از طریق آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها تحلیل رگرسیون حاکی از آن بود که کمال گرایی 14 درصد, نظم جویی شناختی هیجان 15 درصد و در مدل نهایی هر دو متغیر وارد معادله شدند که در مجموع توانستند 20 درصد واریانس درگیری تحصیلی را تبیین کنند. نتیجه گیری: زمانی که دانشجویان از راهبردهای سازگارانه کمال گرایی و نظم جویی شناختی هیجان استفاده می کنند, درگیری تحصیلی آنان افزایش می یابد. این حالت می تواند باعث بالا رفتن سازگاری دانشجو با محیط دانشگاه و نیز افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی وی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخی، غیاث الدین، رجب پور، مجتبی، و شیبانی، حسین. (1398). ارتباط کمال گرایی, اضطراب, نظم جویی شناختی هیجان با درگیری تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پیرانشهر. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 9(2 (پیاپی 31) )، 271-294. SID. https://sid.ir/paper/236860/fa

    Vancouver: کپی

    شیخی غیاث الدین، رجب پور مجتبی، شیبانی حسین. ارتباط کمال گرایی, اضطراب, نظم جویی شناختی هیجان با درگیری تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پیرانشهر. فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 31) ):271-294. Available from: https://sid.ir/paper/236860/fa

    IEEE: کپی

    غیاث الدین شیخی، مجتبی رجب پور، و حسین شیبانی، “ارتباط کمال گرایی, اضطراب, نظم جویی شناختی هیجان با درگیری تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور پیرانشهر،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 31) ، pp. 271–294، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا