مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس سازه دینی- اخلاقی صبر (ارائه مدل معادلات ساختاری)

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش مولفه های صبر(متعالی شدن, شکیبایی, استقامت, رضایت و درنگ) به عنوان سازه ای دینی- اخلاقی در پیش بینی اهمال کاری تحصیلی در میان دانشجویان بود. روش: روش این پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. مشارکت کنندگان پژوهش, 250 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز (140 پسر و110 دختر) بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و به مقیاسهای اهمال کاری تحصیلی و صبر پاسخ دادند. پایایی این ابزارها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ و روایی آنها به وسیله همبستگی درونی تعیین شد. نتایج حاکی از روایی و پایایی قابل قبول ابزارها بود. یافته ها: نتایج تحلیل مسیر با استفاده از مدل معادلات ساختاری در نرم افزار AMOS نشان داد که مولفه صبر پیش بینی کننده معنادار و منفی اهمال کاری تحصیلی بود. نتیجه گیری: در مجموع, نتایج حاکی از تاثیر سازه دینی- اخلاقی صبر بر اهمال کاری دانشجویان است. بنابر این, با برنامه های آموزش صبر به دانشجویان می توان اهمال کاری آنان را کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمائی، فرهاد، و آزادی ده بیدی، فاطمه. (1396). تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس سازه دینی- اخلاقی صبر (ارائه مدل معادلات ساختاری). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 7(1 (پیاپی 22) )، 77-92. SID. https://sid.ir/paper/236923/fa

    Vancouver: کپی

    خرمائی فرهاد، آزادی ده بیدی فاطمه. تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس سازه دینی- اخلاقی صبر (ارائه مدل معادلات ساختاری). فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1396؛7(1 (پیاپی 22) ):77-92. Available from: https://sid.ir/paper/236923/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد خرمائی، و فاطمه آزادی ده بیدی، “تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس سازه دینی- اخلاقی صبر (ارائه مدل معادلات ساختاری)،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 22) ، pp. 77–92، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button