مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطه نقش خودکارامدی

صفحات

 صفحه شروع 559 | صفحه پایان 572

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر نگرش مذهبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای خودکارامدی انجام یافته است.روش: روش پژوهش, همبستگی است.در این پژوهش, نمونه ای 201 نفره از دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس از آزمودنی ها خواسته شد مقیاس های استاندارد شده نگرش سنج مذهبی خدایاری فرد, خودکارامدی شرر و انگیزش پیشرفت هرمنس را تکمیل کنند.یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که مدل مورد نظر, برازش مناسبی دارد و اثر نگرش مذهبی بر خودکارامدی و خودکارامدی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی معنادار است. همچنین اثر نگرش مذهبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی از طریق خودکارامدی معنادار می باشد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که خودکارامدی, یک میانجی مناسب در بین نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی است, یعنی هر میزان که خودکارامدی در اثر باورهای مذهبی افزایش یابد, انگیزش هم افزایش می یابد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، معصومه، خادمی، ملوک، و نقش، زهرا. (1394). رابطه نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطه نقش خودکارامدی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 5(4 (پیاپی 17))، 559-572. SID. https://sid.ir/paper/236988/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی معصومه، خادمی ملوک، نقش زهرا. رابطه نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطه نقش خودکارامدی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1394؛5(4 (پیاپی 17)):559-572. Available from: https://sid.ir/paper/236988/fa

    IEEE: کپی

    معصومه عباسی، ملوک خادمی، و زهرا نقش، “رابطه نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطه نقش خودکارامدی،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 17)، pp. 559–572، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button