مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به شیوه نیازمحور بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف هدف اصلی این تحقیق, بررسی تاثیر آموزش درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به شیوه نیازمحور بر تفکر انتقادی دانشجویان دختر دانشگاه ولی عصر رفسنجان بوده است. روش پژوهش حاضر, تحقیقی شبه آزمایشی است که برای دسترسی به اهداف, از طرح پیش آزمون-پس آزمون با یک گروه استفاده شد. جامعه آماری, شامل دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه ولی عصر رفسنجان در نیمسال دوم 97-96 بودند. نمونه (انتخاب شده) به پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا(فرم ب) پاسخ دادند. 180 نفر شرایط ورود به تحقیق را پیدا کردند که با استفاده از شیوه تصادفی ساده, 30 نفر انتخاب شدند. پس از 14 جلسه آموزش درس تفسیر به شیوه نیازمحور, مجددا آزمون گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها در سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. یافته ها بین نتایج پیش آزمون و پس آزمون به لحاظ میانگین نمرات خرده مقیاسهای تفکر انتقادی و تفکر انتقادی, قبل و بعد از آموزش تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری شیوه مناسب تدریس و محتوای مناسب, از عوامل مهم تاثیرگذار بر رشد مهارتهای تفکر انتقادی است. ارائه درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به شیوه نیازمحور, تاثیر معناداری بر افزایش مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کهنوجی، مرضیه، کامیابی، حسین، و نگارستانی، حسین. (1398). تاثیر آموزش درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به شیوه نیازمحور بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 23(1 (پیاپی 78) )، 21-40. SID. https://sid.ir/paper/237069/fa

    Vancouver: کپی

    کهنوجی مرضیه، کامیابی حسین، نگارستانی حسین. تاثیر آموزش درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به شیوه نیازمحور بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛23(1 (پیاپی 78) ):21-40. Available from: https://sid.ir/paper/237069/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه کهنوجی، حسین کامیابی، و حسین نگارستانی، “تاثیر آموزش درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به شیوه نیازمحور بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 23، no. 1 (پیاپی 78) ، pp. 21–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button