مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مساله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 112

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش, بررسی میزان اثربخشی آموزش حل مساله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان پسر دبستانی بود.روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر نجف آباد در سال تحصیلی 1393-1392 بود که از میان آن ها تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) گمارش شدند. هردو گروه در مراحل پیش آزمون و پس آزمون, به پرسشنامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1375) و پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک (1996) پاسخ دادند. برای گروه آزمایش, هشت جلسه گروهی آموزش حل مساله به صورت یک بار در هفته اجرا شد, اما گروه کنترل, مداخله ای دریافت نکردند. برای تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که تمام متغیرهای وابسته در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل, کاهش معناداری داشت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش, آموزش حل مساله می تواند به عنوان یک مداخله موثر در جهت کاهش اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دبستانی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، حمید، وزیری، مژده، و عابدی، احمد. (1395). اثربخشی آموزش حل مساله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی. شناخت اجتماعی، 5(1 (پیاپی 9))، 100-112. SID. https://sid.ir/paper/237090/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی حمید، وزیری مژده، عابدی احمد. اثربخشی آموزش حل مساله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی. شناخت اجتماعی[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 9)):100-112. Available from: https://sid.ir/paper/237090/fa

    IEEE: کپی

    حمید کاظمی، مژده وزیری، و احمد عابدی، “اثربخشی آموزش حل مساله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی،” شناخت اجتماعی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 100–112، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button