مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش سواد سلامت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 266

چکیده

 مقدمه: معلمان در ارتقای سلامت جامعه نقش مهمی ایفا می کنند اما تاکنون پژوهشی به منظور تعیین سطح سواد سلامت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان صورت نگرفته است. این پژوهش به شناسایی سطح سواد سلامت این افراد و عوامل موثر بر آن می پردازد.مواد و روش کار: در این پژوهش 932 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شرکت کردند. ابزار پژوهش, پرسشنامه «سنجش سواد سلامت (HELLA)» بود که در اردیبهشت ماه 1394 مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه مذکور 33 گویه دارد که پنج بعد سواد سلامت یعنی: خواندن, دسترسی, درک و فهم, ارزیابی و تصمیم گیری درباره اطلاعات سلامت را مورد سنجش قرار می دهد. یافته ها با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین (انحراف معیار) سنی شرکت کنندگان (9.6) 26.03 بود. حدود 70 درصد شرکت کنندگان زن بودند. میانگین (انحراف معیار) امتیاز سواد سلامت کل (13.21) 67.28 بود. درصد سطح سواد سلامت ناکافی, نه چندان کافی, کافی, و عالی به ترتیب عبارت بود از: 10.5, 34.4, 45.1, و 10 درصد. سواد سلامت به صورت معناداری با جنسیت, سن و وضعیت تاهل در ارتباط بود.بحث و نتیجه گیری: از آنجایی که سطح سواد سلامت محدود معلمان سدی در راه ارتقای سواد سلامت دانش آموزان در مدرسه است, باید به منظور افزایش سواد سلامت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان, زمینه طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی مرتبط با سواد سلامت فراهم گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، فاطمه زهرا، مهرمحمدی، محمود، طلایی، ابراهیم، فردانش، هاشم، پاک نهاد، مهدیه، نقی زاده، سوسن، حامدی، هاجر، نوروزی، سپیده، و منتظری، علی. (1397). سنجش سواد سلامت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. پایش، 17(3 )، 257-266. SID. https://sid.ir/paper/23771/fa

Vancouver: کپی

احمدی فاطمه زهرا، مهرمحمدی محمود، طلایی ابراهیم، فردانش هاشم، پاک نهاد مهدیه، نقی زاده سوسن، حامدی هاجر، نوروزی سپیده، منتظری علی. سنجش سواد سلامت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. پایش[Internet]. 1397؛17(3 ):257-266. Available from: https://sid.ir/paper/23771/fa

IEEE: کپی

فاطمه زهرا احمدی، محمود مهرمحمدی، ابراهیم طلایی، هاشم فردانش، مهدیه پاک نهاد، سوسن نقی زاده، هاجر حامدی، سپیده نوروزی، و علی منتظری، “سنجش سواد سلامت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان،” پایش، vol. 17، no. 3 ، pp. 257–266، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23771/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button