مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رقابت در بازار محصول، عدم تقارن در رفتار هزینه ها و انتظار مدیر از فروش آتی: تحلیل در سطح کل فضای کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 42

چکیده

عدم تقارن در رفتار هزینه ها در سال های اخیر موردتوجه پژوهشگران قرار گرفته است. با افزایش تقاضا, هزینه ها افزایش می یابد ولی با کاهش تقاضا, هزینه ها به همان نسبت کاهش پیدا نمی کند. کاهش تقاضا ممکن است ناشی از تضعیف موقعیت رقابتی شرکت باشد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و سایر فرآیندهای زنجیره ی ارزش را تحریک می کند. بنابراین رقابت در بازار محصول, عدم تقارن در رفتار هزینه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. برای بررسی تجربی این موضوع داده های 91 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران, طی دوره ی زمانی 1385 تا 1394 موردتحلیل قرار گرفت. در اندازه گیری رقابت در بازار محصول, کل فضای کسب و کار ایران درنظر گرفته شد. یافته ها نشان می دهد با افزایش رقابت در بازار محصول, عدم تقارن در رفتار هزینه ها افزایش می یابد و خوش بینی مدیر نسبت به فروش آتی, تأثیر مثبت رقابت در بازار محصول بر عدم تقارن در رفتار هزینه ها را افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کردستانی، غلامرضا، و صابر، امیر. (1397). رقابت در بازار محصول, عدم تقارن در رفتار هزینه ها و انتظار مدیر از فروش آتی: تحلیل در سطح کل فضای کسب و کار. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7(26 )، 31-42. SID. https://sid.ir/paper/237986/fa

    Vancouver: کپی

    کردستانی غلامرضا، صابر امیر. رقابت در بازار محصول, عدم تقارن در رفتار هزینه ها و انتظار مدیر از فروش آتی: تحلیل در سطح کل فضای کسب و کار. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1397؛7(26 ):31-42. Available from: https://sid.ir/paper/237986/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا کردستانی، و امیر صابر، “رقابت در بازار محصول, عدم تقارن در رفتار هزینه ها و انتظار مدیر از فروش آتی: تحلیل در سطح کل فضای کسب و کار،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 7، no. 26 ، pp. 31–42، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237986/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button