مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه: همزمان با ظهور و پیدایش اینترنت, آموزش مجازی رشد زیادی داشته است. این شیوه فرصت آموزش در خارج از مرزهای یک کشور یا دولت را برای همگان ایجادکرده است. اما موفقیت آموزش مجازی بدون در نظر گرفتن دیدگاه افراد نسبت به آن, امکان پذیر نیست. با این وجود, نگرش دانشجویان مقوله ای است که کمتر در مطالعات منتشر شده, مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این مطالعه بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی بود.روش: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی تحلیلی که 114 نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری دانشکده پرستاری مامایی رازی کرمان در سال 1388 با روش سرشماری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های :1- اطلاعات دموگرافیک 2- پرسشنامه پژوهشگر ساخته نگرش به آموزش مجازی, جمع آوری شدند و در محیط نرم فزارSPSS ویرایش 17 در سطح معنی داری p<0.05 با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی و آماره های تحلیلی (آزمون t مستقل, آزمون آنالیز واریانس, ضریب همبستگی پیرسون) تجزیه و تحلیل شدند.نتایج: میانگین سنی دانشجویان شرکت کننده در مطالعه 22.29±4.2 بود. میانگین نمرات نگرش دانشجویان 3.20±0.40 بود و 85% از افراد شرکت کننده دارای نگرش مثبت به آموزش مجازی بودند. همچنین در بررسی ارتباط متغیر های دموگرافیکی تنها متغیر سن ارتباط معکوس معنی داری با نگرش دانشجویان داشته است. (P=0.018 و r=-0.22).نتیجه گیری: گرچه در کشور ما آموزش مجازی مفهوم جدیدی است, اما در کل نگرش دانشجویان به آموزش مجازی مثبت بود و علاقمند بودند که در محیط مجازی کار کنند بنابر این می توان گفت آموزش مجازی می تواند با پذیرش رسمی در دانشجویان و دانشگاه ها همراه باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وطن پرست، محبوبه، رویانی، زهرا، و قاسمی، حسین. (1395). بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی در سال 1388. آموزش پرستاری، 5(1 (پیاپی 15))، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/238321/fa

    Vancouver: کپی

    وطن پرست محبوبه، رویانی زهرا، قاسمی حسین. بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی در سال 1388. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 15)):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/238321/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه وطن پرست، زهرا رویانی، و حسین قاسمی، “بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی در سال 1388،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 53–61، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button