مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت سرویس های غذایی در بیمارستان و راهکارهای بهبود آن

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 206

چکیده

 مقدمه: امروزه یکی از چالش های مهم در ارائه خدمات بیمارستانی, توجه به کیفیت سرویس های غذایی بیمارستان ها می باشد. این مساله یکی از دغدغه های اصلی مدیران بیمارستان ها محسوب می شود. مطالعه حاضر با هدف بررسی کیفیت سرویس های غذایی در بیمارستان و راهکارهای بهبود آن انجام شده است تا از این رهگذر بتوان با اجرای راهکار های مناسب گامی در جهت کیفیت مواد غذایی در بیمارستان برداشت. مواد و روش: این مطالعه از نوع مطالعات مرور ساختاریافته می باشد که به روش کتابخانه ای و جستجوی پایگاه های اینترنتی مقالات انجام شد. در این مطالعه بانک های اطلاعاتی Google scholar, Pubmed,Science Direct Scopus, SIDو Iran Medex مورد جستجو قرار گرفتند. در این زمینه مقالات مرتبط با کیفیت مواد غذایی و رضایت بیماران وارد مطالعه شدند. همچنین داده ها درمدت زمان شش ماهه, سال 92-1391 جمع آوری شد. در مجموع از تعداد 2042 مقاله یافت شده تعداد 29 مقاله مورد تحلیل قرار گرفت.بحث و نتیجه گیری: توجه به کیفیت سرویس غذایی در بیمارستان یکی ازمهمترین عوامل در بهبود سلامت بیماران و امری جدا ناپذیر از فرایند درمان است. بنابراین لازم است مدیران بیمارستان ها توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. در این راستا می توان با ایجاد تدابیر لازم در جهت آموزش پرسنل تهیه و توزیع غذا, بهسازی آشپزخانه ها, درجه حرارت مناسب غذا, امکان انتخاب غذا توسط بیمار, فراهم نمودن تجهیزات سالم و کافی و معاینه منظم پرسنل بخش تغذیه, ایجاد سیستم bulk trolley و room service به جای اتاقهای سنتی تا میزان زیادی کیفیت مواد غذایی بیمارستان و در نتیجه رضایت بیماران را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری جهرمی، محدثه، خمرنیا، محمد، جعفری، عبدالصالح، و ستوده زاده، صغری. (1393). بررسی کیفیت سرویس های غذایی در بیمارستان و راهکارهای بهبود آن. علوم پزشکی صدرا، 2(2)، 195-206. SID. https://sid.ir/paper/238858/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری جهرمی محدثه، خمرنیا محمد، جعفری عبدالصالح، ستوده زاده صغری. بررسی کیفیت سرویس های غذایی در بیمارستان و راهکارهای بهبود آن. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1393؛2(2):195-206. Available from: https://sid.ir/paper/238858/fa

    IEEE: کپی

    محدثه قنبری جهرمی، محمد خمرنیا، عبدالصالح جعفری، و صغری ستوده زاده، “بررسی کیفیت سرویس های غذایی در بیمارستان و راهکارهای بهبود آن،” علوم پزشکی صدرا، vol. 2، no. 2، pp. 195–206، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238858/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button