مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد مسیر وابران شنوایی در کودکان هنجار و اختلال در خواندن با استفاده از آزمون مهار دگرسویی گسیل های گذرای صوتی گوش

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه و اهداف: مشکل شایع در کودکان اختلال در خواندن درک گفتار در حضور نویز زمینه می باشد. شواهد نشان می دهد مسیر وابران شنوایی نقش مهمی در درک گفتار در حضور نویز رقابتی ایفا می کند. عملکرد مسیر وابران زیتونی حلزونی داخلی را می توان با استفاده از اثر مهاری گسیل های صوتی گذاری گوش در پاسخ به تحریک دگرسویی مورد ارزیابی قرار داد. در مطالعه حاضر عملکرد این مسیر در کودکان اختلال در خواندن و کودکان هنجار با استفاده از آزمون مهار دگرسویی گسیل های گذاری صوتی گوش مورد بررسی قرار می گیرد. مواد و روش ها: 32 دانش آموز هنجار با 32 دانش آموز دچار اختلال در خواندن با شنوایی هنجار تحت ارزیابی مهار دگرسویی گسیل های صوتی گوش قرار گرفتند. تشخیص کودکان دچار اختلال در خواندن بر اساس آزمون غربالگری تشخیص اختلال در خواندن بود. یافته ها: میزان مهار دامنه گسیل های گذرای گوش در گروه اختلال در خواندن و دانش آموزان هنجار تفاوت معناداری با همدیگر نداشت P<0/05. با مقایسه دامنه این گسیل ها بین دو گوش, در گروه دانش آموزان هنجار تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نگردید, ولی در گروه اختلال در خواندن دامنه گسیل ها, در گوش راست بیشتر از گوش چپ به دست آمده و این تفاوت در فرکانس های 2000 و 3000 هرتز معنادار گردید P

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی نهرانی، مرتضی، فراهانی، فرهاد، سیف ربیعی، محمدعلی، و خاور غزلانی، بهاره. (1397). مقایسه عملکرد مسیر وابران شنوایی در کودکان هنجار و اختلال در خواندن با استفاده از آزمون مهار دگرسویی گسیل های گذرای صوتی گوش. طب توانبخشی، 7(1 )، 88-93. SID. https://sid.ir/paper/239806/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی نهرانی مرتضی، فراهانی فرهاد، سیف ربیعی محمدعلی، خاور غزلانی بهاره. مقایسه عملکرد مسیر وابران شنوایی در کودکان هنجار و اختلال در خواندن با استفاده از آزمون مهار دگرسویی گسیل های گذرای صوتی گوش. طب توانبخشی[Internet]. 1397؛7(1 ):88-93. Available from: https://sid.ir/paper/239806/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی حمیدی نهرانی، فرهاد فراهانی، محمدعلی سیف ربیعی، و بهاره خاور غزلانی، “مقایسه عملکرد مسیر وابران شنوایی در کودکان هنجار و اختلال در خواندن با استفاده از آزمون مهار دگرسویی گسیل های گذرای صوتی گوش،” طب توانبخشی، vol. 7، no. 1 ، pp. 88–93، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button