مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل محاسبه مالیات سالیانه وسایل نقلیه شخصی با رویکرد افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 خودروهای شخصی به عنوان یکی از اجزای سامانه حمل ونقل شهری, علاوه بر دارا بودن منافع برای کاربران, باعث تحمیل هزینه ها و عوارض گوناگونی بر محیط زیست و شهروندانی می شوند که در زمره استفاده کنندگان خودروهای شخصی نیستند. در حال حاضر, تنها, سهم ناچیزی از ارزش خودرو, به عنوان عوارض سالیانه مالکیت خودرو توسط شهرداری دریافت می شود؛ از این رو, لازم است تا با بازنگری این روند, هزینه بیرونی تولیدشده خودروها, درونی گردد. در این تحقیق, پس از مطالعه روند تعیین عوارض در سایر کشورها و شناسایی عوامل موثر در تعیین عوارض استفاده از خودرو با روش تحلیل عاملی, مدلی به منظور درونی سازی هزینه های بیرونی خودروها برای افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری و بهبود روند اقتصاد شهری ارائه شده است. همچنین تلاش شد با استفاده از عوامل شناخته شده توسط رابطه ای ریاضی, مبلغی متناسب با هزینه های بیرونی تولید شده وسایل نقلیه, محاسبه گردد؛ به گونه ای که مبلغ پیشنهادی, موجب افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری و ترغیب شهروندان به استفاده از خودروهای کم آلاینده شود. مهم ترین پیشنهاد این طرح, آغاز روند کاهش وابستگی اقتصاد شهری و مدیریت شهرداری کلان شهرها به منابع درآمدی ناپایدار؛ از قبیل تراکم ساختمانی و جایگزینی آنها با درآمدهای علمی و پایدار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، کامران، زنگانه رنجبر، پوریا، آل نوری فروشانی، هومن، و شرافتی پور، سعید. (1394). ارائه مدل محاسبه مالیات سالیانه وسایل نقلیه شخصی با رویکرد افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری. اقتصاد و مدیریت شهری، 3(10)، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/240257/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی کامران، زنگانه رنجبر پوریا، آل نوری فروشانی هومن، شرافتی پور سعید. ارائه مدل محاسبه مالیات سالیانه وسایل نقلیه شخصی با رویکرد افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1394؛3(10):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/240257/fa

    IEEE: کپی

    کامران رحیمی، پوریا زنگانه رنجبر، هومن آل نوری فروشانی، و سعید شرافتی پور، “ارائه مدل محاسبه مالیات سالیانه وسایل نقلیه شخصی با رویکرد افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 3، no. 10، pp. 1–19، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240257/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button