مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نیازهای آموزشی با رویکرد تجزیه و تحلیل شغل (مطالعه موردی: کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 146

چکیده

 پیشرفت و توسعه سازمان ها, در گرو ارتقای سطح دانش, بینش و مهارت های منابع انسانی آن ها است تا سازمان ها بتوانند در راستای تحقق اهداف علمی و اقتصادی خود و بروز نوآوری, به مزیت رقابتی دست یابند. اولین مرحله برنامه ریزی آموزشی در سازمان ها, تعیین نیازهای آموزشی و ارائه برنامه های آموزشی برای رشد و پرورش کارکنان می باشد. نیازهای آموزشی, مربوط به دانش, نگرش یا مهارت هایی هستند که منابع انسانی, به منظور انجام بهینه وظایف شغلی شان, به آن ها نیاز دارند. از این رو, پژوهش حاضر با هدف واکاوی نیازهای آموزشی با رویکرد تجزیه و تحلیل شغل انجام شده است. روش پژوهش, از نوع آمیخته اکتشافی است. نمونه تحقیق در بخش کیفی, 13 نفر از خبرگان مالی و اقتصاد شهری بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. در بخش کیفی دانش, مهارت, تکنولوژی و ابزار مورد نیاز چهار شغل حسابدار, حسابرس, سندرس و کارشناس اقتصاد شهری شهرداری تهران, شناسایی شدند و بر اساس آن, چهار پرسشنامه, تدوین گردید. در بخش کمی, از بین کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران, 143 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند که شامل 62 نفر کارشناس اقتصاد شهری, 49 نفر حسابدار, 22 نفر حسابرس و 10 نفر سندرس هستند. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده ها, از آزمون t تک گروهی و آزمون لی هی استفاده شد. در نهایت, نیازهای آموزشی چهار شغل حسابدار, حسابرس, سندرس و کارشناس مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران, احصا شدند و با توجه به اولویت بندی انجام شده, برای نیازهای در اولویت اول, برنامه آموزشی برای سال اول پیشنهاد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی مزدآبادی، سیدمحسن. (1395). واکاوی نیازهای آموزشی با رویکرد تجزیه و تحلیل شغل (مطالعه موردی: کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران). اقتصاد و مدیریت شهری، 4(3 (پیاپی 15))، 127-146. SID. https://sid.ir/paper/240264/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی مزدآبادی سیدمحسن. واکاوی نیازهای آموزشی با رویکرد تجزیه و تحلیل شغل (مطالعه موردی: کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران). اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1395؛4(3 (پیاپی 15)):127-146. Available from: https://sid.ir/paper/240264/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی، “واکاوی نیازهای آموزشی با رویکرد تجزیه و تحلیل شغل (مطالعه موردی: کارشناسان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران)،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 127–146، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button