مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه توان بی هوازی اندام تحتانی دانش آموزان مدارس دولتی و خصوصی با دو روش میدانی و آزمایشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 57

چکیده

 توان بی هوازی برای موفقیت در فعالیت های ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف این پژوهش مقایسه توان اندام تحتانی دانش آموزان مدارس دولتی و خصوصی به دو روش میدانی و آزمایشگاهی بود. آزمودنی ها شامل 230 دانش آموز در پایه های دوم و سوم راهنمایی با دامنه سنی 15-12 سال و وزن 48-54 کیلوگرم مورد مطالعه قرار گرفتند. در آزمون میدانی از پرش سارجنت و در آزمون آزمایشگاهی از دو الگوی پرش اسکات و پرش معکوس بر روی دستگاه صفحه نیرو انجام شد. برای تحلیل آماری از آزمون تی تست مستقل, همبستگی پیرسون و از رگرسیون خطی استفاده شد.نتایج: دانش آموزان مدارس خصوصی در آزمون میدانی از توان اندام تحتانی بیشتر برخوردار بودند (p=0.001). در توان به روش آزمایشگاهی تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد. همچنین همبستگی مثبت و معناداری بین تست های میدانی و آزمایشگاهی در اوج توان بی هوازی (r=0.71) و میانگین توان بی هوازی (r=0.69) وجود داشت.نتیجه گیری: در آزمون میدانی دانش آموزان مدارس خصوصی از توان اندام تحتانی بالاتری برخوردار بودند. در آزمون آزمایشگاهی توان اندام تحتانی در دو گروه معنادار نبود. بنابراین نتایج این دو روش متفاوت است. البته همبستگی مثبت و معناداری بین دو روش وجود دارد. بطوری که آزمون میدانی پرش سارجنت از اعتبار کافی در سنجش توان بی هوازی آزمودنی ها برخوردار می باشد. برتری دانش آموزان مدارس خصوصی ممکن است به دلیل فعالیت های فوق برنامه خارج از مدرسه این دانش آموزان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفایی شکیب، سمیه، فرهپور، نادر، و ناظم، فرزاد. (1393). مقایسه توان بی هوازی اندام تحتانی دانش آموزان مدارس دولتی و خصوصی با دو روش میدانی و آزمایشگاهی. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، 3(12)، 49-57. SID. https://sid.ir/paper/240504/fa

    Vancouver: کپی

    صفایی شکیب سمیه، فرهپور نادر، ناظم فرزاد. مقایسه توان بی هوازی اندام تحتانی دانش آموزان مدارس دولتی و خصوصی با دو روش میدانی و آزمایشگاهی. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی[Internet]. 1393؛3(12):49-57. Available from: https://sid.ir/paper/240504/fa

    IEEE: کپی

    سمیه صفایی شکیب، نادر فرهپور، و فرزاد ناظم، “مقایسه توان بی هوازی اندام تحتانی دانش آموزان مدارس دولتی و خصوصی با دو روش میدانی و آزمایشگاهی،” تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، vol. 3، no. 12، pp. 49–57، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button