مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,080
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آشنایی با گونه های ارتباطی زبانی بر مهارتهای گفتاری زبان آموزان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 52

چکیده

 مطالعه حاضر اثر فعالیتهای آموزشی که منجر به آشنایی زبان آموزان با گونه های ارتباطی زبانی می شود را بر مهارت گفتاری آنها می سنجد و همین طور این مساله که آیا این فعالیتها, زبان آموزان را قادر می سازد تا اینکه عملکرد بهتری را در آزمون های گفتاری زبان انگلیسی داشته باشند مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. دغدغه دیگر در مطالعه حاضر این است که آیا تاثیر آشنایی با گونه های ارتباطی زبانی بر مهارت گفتاری زبان آموزان, در گروههای سنی مختلف متفاوت است یا خیر. گروههای سنی شامل نوجوانان (13 تا 16 سال) و جوانان (24 تا 27 سال) می شود. برای دستیابی به اهداف مطرح شده تعدادی از فعالیتهای آموزشی آشنایی با گونه های ارتباطی زبانی بر اساس مدل پیشنهاد شده به وسیله بندیکت (2006) انتخاب و ویرایش شده است. این فعالیتهای آموزشی به نوعی افزایش دهنده آگاهی زبان آموزان درباره ساختار کلی و جزئی گونه های ارتباطی است و به زبان آموزان کمک می کند تا با ساختار درونی و بیرونی این گونه ها آشنایی کامل پیدا کنند. دو آزمون گفتاری از گونه های ارتباطی گوناگون به عنوان پیش آزمون و پس آزمون برای 120 زبان آموز استفاده شد. این دانشجویان در رشته مترجمی زبان انگلیسی در سال آخر دوره کارشناسی تحصیل می کردند. بررسی نتایج این دو آزمون نشان داد که فعالیتهای آموزشی آشنایی با گونه های ارتباطی زبان بر عملکرد صحبت کردن زبان آموزان به نحو معناداری تاثیر گذاشته است ولی این تاثیر بر هر دو گروه سنی یکسان بوده است. به طور کلی یافته های پژوهش حاضر بر نقش تسهیل کننده چنین فعالیتهای آموزشی تاکید می کند. در آخر, مطالعه حاضر به کاربردهای عملی یافته ها در حوزه های برنامه ریزی درسی می پردازد و راهکارهایی را در جهت طراحی مواد آموزشی بر اساس گونه های ارتباطی زبانی مورد نیاز زبان آموزان, در اختیار طراحان برنامه درسی قرار می دهد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خطیببی، محمدباقر. (1393). تاثیر آشنایی با گونه های ارتباطی زبانی بر مهارتهای گفتاری زبان آموزان انگلیسی. دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی، 2(1)، 38-52. SID. https://sid.ir/paper/240670/fa

    Vancouver: کپی

    خطیببی محمدباقر. تاثیر آشنایی با گونه های ارتباطی زبانی بر مهارتهای گفتاری زبان آموزان انگلیسی. دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی[Internet]. 1393؛2(1):38-52. Available from: https://sid.ir/paper/240670/fa

    IEEE: کپی

    محمدباقر خطیببی، “تاثیر آشنایی با گونه های ارتباطی زبانی بر مهارتهای گفتاری زبان آموزان انگلیسی،” دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی، vol. 2، no. 1، pp. 38–52، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240670/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا