مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعامل بین استفاده از استراتژیهای پاسخ به آزمون سطح مهارت زبانی و عملکرد در آزمون

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 این تحقیق به بررسی تعامل احتمالی بین متغیرهای زبانی و استراتژیک در عملکرد در آزمون خواندن و درک مطلب فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی پرداخت. بدین منظور, تعامل بین عملکرد در آزمون, استفاده از استراتژیهای پاسخ به آزمون و سطح توانش زبانی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق متشکل از 286 نفر بودند که به یک آزمون درک مطلب زبان انگلیسی و یک پرسشنامه پاسخ دادند. به علاوه, 25 نفر در مصاحبه ای بعد از پاسخگویی به آزمون و پرسشنامه شرکت کردند. نتایج تحقیق تعامل معناداری بین استفاده از استراتژیهای پاسخ به آزمون و عملکرد در آزمون خواندن و درک مفاهیم را نشان داد. فراگیران ماهرترین استراتژیها را بیشتر از فراگیران ضعیفتر استفاده نمودند. نتایج کیفی همچنین یافته های کمی را تایید کرد و عوامل اساسی غیرزبانی تفاوت در فراوانی و نوع استراتژیهای استفاده شده توسط فراگیران را مشخص نمود. نتایج نشان داد که نمرات مشاهده شده فراگیران نشان دهنده توانایی حقیقی آنان نمی باشد و نمرات حقیقی باید با توجه به متغیرهای غیر زبانی تاثیرگذار بر عمکرد در آزمون محاسبه شود. یافته های تحقیق نظریه کلاسیک سنجش نمرات حقیقی Bachman را تایید نمود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفورنیا، نرجس، و افقری، اکبر. (1393). تعامل بین استفاده از استراتژیهای پاسخ به آزمون سطح مهارت زبانی و عملکرد در آزمون. دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی، 2(1)، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/240674/fa

    Vancouver: کپی

    غفورنیا نرجس، افقری اکبر. تعامل بین استفاده از استراتژیهای پاسخ به آزمون سطح مهارت زبانی و عملکرد در آزمون. دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی[Internet]. 1393؛2(1):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/240674/fa

    IEEE: کپی

    نرجس غفورنیا، و اکبر افقری، “تعامل بین استفاده از استراتژیهای پاسخ به آزمون سطح مهارت زبانی و عملکرد در آزمون،” دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی، vol. 2، no. 1، pp. 83–94، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button