Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاه های استرالیا

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 42

چکیده

 استرالیا کشور توسعه یافته ای است که پس از درآمدهایی که از منابع طبیعی به دست می آورد, بیشترین درآمد آن از شهریه های دانشجویان خارجی حاصل می شود که در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند. به همین دلیل همواره درصدد است تا آموزش عالی خود را مطابق با استانداردهای جهانی در همه ابعاد ازجمله ارائه محتواهای جدید به روز نگه دارد. از این رو, هدف پژوهش حاضر بررسی دلایل و چگونگی تدوین و طراحی درس های جدید و موانع آن در دانشگاه های استرالیاست. به این منظور, با یازده نفر از اعضاء هیات علمی در سه دانشگاه مهم استرالیا شامل نیوسات ولز, مک کواری و تکنولوژی سیدنی که درس های جدیدی را تدوین کرده بودند, مصاحبه نیمه ساختاریافته به عمل آمد. مصاحبه ها, پس از پیاده شدن, به صورت مقوله بندی باز تجزیه و تحلیل شد. یافته ها حاکی از آن است که درس های جدید به هفت دلیل طراحی شده است. کلیات فرایند تدوین درس مانند مدل های رایج است, لکن به نکات مهمی توجه شده تا درس هایی کاملا مفید و مورد نیاز فراگیران و جامعه تدوین شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصر، احمدرضا، مونیدز، این سولو، و کامرون، الیسون. (1392). علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاه های استرالیا. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 17(29)، 18-42. SID. https://sid.ir/paper/240807/fa

    Vancouver: کپی

    نصر احمدرضا، مونیدز این سولو، کامرون الیسون. علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاه های استرالیا. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1392؛17(29):18-42. Available from: https://sid.ir/paper/240807/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا نصر، این سولو مونیدز، و الیسون کامرون، “علل و چگونگی تدوین درس جدید و موانع آن در دانشگاه های استرالیا،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 17، no. 29، pp. 18–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا