مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش عالی در تدوین محتوای برنامه درسی با رویکرد جامعه یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 142

چکیده

 پژوهش حاضر در صدد بررسی ملاحظات تدوین محتوا با رویکرد جامعه یادگیری و چالش های آموزش عالی در این خصوص است. در این تحقیق کمی- کیفی دیدگاه های 24 نفر از صاحبنظران و مدیران دانشگاه های دولتی, از طریق مصاحبه و دیدگاه 153 عضو هیات علمی آن دانشگاهها از طریق پرسشنامه بررسی شده است. روایی محتوایی ابزار توسط متخصصان برنامه ریزی درسی تایید و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ 0.96 برآورد گردید. طبق یافته ها, در تدوین محتوا با رویکرد جامعه یادگیری به ترتیب اولویت, رعایت معیارهایی, مانند: تاکید بر کیفیت محتوا به جای کمیت آن, ارائه محتوای منعطف و متنوع, تناسب محتوا با هدف پرورش یادگیرنده مادام العمر, تناسب محتوا با نیازهای جامعه, حمایت از استاد برای تغییر محتوا, استفاده از سایر منابع یادگیری درکنار کتاب درسی و مشارکت دادن دانشجو در انتخاب محتوا ضروری است. یافته ها حاکی است آموزش عالی کشور در رعایت این ملاحظات با چالش روبه روست.میان دیدگاه اعضای هیات علمی بر حسب متغیرهای جمعیت شناختی درباره این چالش ها در سطح a=0.05 تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، صدیقه، و شریف، مصطفی. (1393). چالش های آموزش عالی در تدوین محتوای برنامه درسی با رویکرد جامعه یادگیری. رویکردهای نوین آموزشی، 9(1 (پیاپی 19) )، 107-142. SID. https://sid.ir/paper/201712/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی صدیقه، شریف مصطفی. چالش های آموزش عالی در تدوین محتوای برنامه درسی با رویکرد جامعه یادگیری. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1393؛9(1 (پیاپی 19) ):107-142. Available from: https://sid.ir/paper/201712/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه کریمی، و مصطفی شریف، “چالش های آموزش عالی در تدوین محتوای برنامه درسی با رویکرد جامعه یادگیری،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 107–142، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201712/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button