مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی اهداف و فعالیت های یادگیری درس کارورزی در رشته روان شناسی

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 224

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی اهداف و فعالیت های یادگیری مناسب درس کارورزی رشته روان شناسی در مقطع کارشناسی انجام شده و پژوهشی ترکیبی است. در بخش کیفی با 28 نفر از متخصصان, اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان, شاغلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته روان شناسی که به شیوه تصادفی هدفمند انتخاب شدند مصاحبه شد. جامعه آماری بخش کمی دانشجویان ترم 5 تا 8 سال های تحصیلی 1396-1397 و دانش آموختگان سال های تحصیلی 1393-1396 در رشته روان شناسی بودند که به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم, تعداد 150 نفر انتخاب شدند. داده های پژوهش از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسش نامه جمع آوری شد. برای تعیین روایی مصاحبه و پرسش نامه از روایی محتوایی استفاده گردید. نتایج بخش کمی پژوهش نشان داد در حیطه اهداف کارورزی, بیشترین اولویت در تالیف این کتاب درسی باید به مرتبط کردن مباحث نظری دانشگاهی با محیط کار داده شود. در حیطه فعالیت یادگیری, برقراری ارتباط با مراجعان و تشخیص نوع خدمات مورد نیاز آنان, مهم ترین فعالیت ها شناخته شدند. شرکت کنندگان در مصاحبه نیز بر ارتقا و تعمیق دانش نظری به عنوان مهم ترین هدف تاکید داشتند و در حیطه فعالیت های یادگیری مناسب نیز فعالیت های تخصصی در رشته روان شناسی را مورد توجه قرار دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابادی عکاشه، زهرا، نصراصفهانی، احمدرضا، و نیلی احمدآبادی، محمدرضا. (1398). شناسایی و اولویت بندی اهداف و فعالیت های یادگیری درس کارورزی در رشته روان شناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(45 )، 205-224. SID. https://sid.ir/paper/240813/fa

    Vancouver: کپی

    بابادی عکاشه زهرا، نصراصفهانی احمدرضا، نیلی احمدآبادی محمدرضا. شناسایی و اولویت بندی اهداف و فعالیت های یادگیری درس کارورزی در رشته روان شناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(45 ):205-224. Available from: https://sid.ir/paper/240813/fa

    IEEE: کپی

    زهرا بابادی عکاشه، احمدرضا نصراصفهانی، و محمدرضا نیلی احمدآبادی، “شناسایی و اولویت بندی اهداف و فعالیت های یادگیری درس کارورزی در رشته روان شناسی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 45 ، pp. 205–224، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240813/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button