مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 48

چکیده

 بررسی منابع آموزشی تدوین شده برای اهداف دانشگاهی به منظور ارزیابی میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و میزان برآورده کردن نیازهای آموزشی دانشجویان صورت می پذیرد. در این پژوهش, کتاب فارسی ویژة علوم اجتماعی برای فارسی آموزان غیر ایرانی: آموزش یکپارچة راهبرد ها و مهارت های زبانی برای فارسی آموزان غیرایرانیِ رشته های علوم اجتماعی دانشگاه ها ارزیابی شده است. پژوهش حاضر کاربردی وگردآوری داده های پژوهش به روش میدانی است و شیوة واکاوی داده ها توصیفی است. ابزار پژوهش انگارة ارزیابی مک دانف و شاو (2003) است که گردآوری داده ها در آن با استفاده از پرسش نامة مستقیم و مصاحبه انجام می شود. برای روایی عاملی پرسش نامة پژوهش, از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد, کتاب دانشگاهی مذکور از نظر محتوای تخصصی و راهبردهای آموزشی, با درصد قابل توجهی, با استانداردهای آموزشی و تدوین مواد آموزشی حوزة مورد نظر مطابق است. نتیجة بررسی های آماری نیز نشان می دهد که کتاب مذکور به طور معناداری با نیازهای آموزشی دانشجویان همخوانی دارد. از مهم ترین قوت های آن, آموزش یکپارچة مهارت های یادگیری زبان برای سطح پیشرفته, و از ضعف های آن, عدم تدوین سطوح پایه و میانی برای فارسی آموزانی است که می خواهند فارسی را از همان روزهای آغازین برای هدف های دانشگاهی بیاموزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وکیلی فرد، امیررضا، میرزایی حصاریان، محمدباقر، و احمدی خلخالی، نادیا. (1398). فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم اجتماعی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(44 )، 21-48. SID. https://sid.ir/paper/240855/fa

    Vancouver: کپی

    وکیلی فرد امیررضا، میرزایی حصاریان محمدباقر، احمدی خلخالی نادیا. فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم اجتماعی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(44 ):21-48. Available from: https://sid.ir/paper/240855/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا وکیلی فرد، محمدباقر میرزایی حصاریان، و نادیا احمدی خلخالی، “فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم اجتماعی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 44 ، pp. 21–48، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button