مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر رفتار جستجوی اطلاعات جهت خرید یک بسته سفر خارجی: یک تحلیل تماتیک

صفحات

 صفحه شروع 463 | صفحه پایان 486

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر رفتار جستجوی اطلاعات سرپرستان خانواده در خرید بسته گردشگری خارج از کشور انجام شده­ است. نمونه­ ای متشکل از 60 متخصص دانشگاهی و غیردانشگاهی در زمینه گردشگری انتخاب گردید. روش­ های نمونه­ گیری شامل نمونه­ گیری قضاوتی و گلوله­ برفی بود. به منظور گردآوری داده­ ها, یک مصاحبه نیمه­ ساختار­ یافته به کار برده شد. روش تحلیل تماتیک برای تحلیل داده­ ها مورد استفاده قرار گرفت. داده­ های گردآوری شده تحت 4 طبقه اصلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ ها نشان داد که ویژگی­ های شخصیتی سرپرستان خانواده, ترجیح آنها برای تصمیم­ گیری فردی در برابر تصمیم­ گیری جمعی, انگیزه آنان برای تامین رضایت خانواده, انگیزه آنان برای بهره­ گیری بهتر از فرصت ها و آشنایی آنها با مقصد سفراز جمله عوامل فردی تاثیرگذار بودند. فاکتورهای جمعیت شناختی خانواده, طبقه اجتماعی و شناخت خانواده از مقصد جز عوامل خانوادگی تاثیرگذار بر جستجوی اطلاعات بودند. عوامل موقعیتی شامل عوامل اجتماعی, اهمیت سفر و محدودیت زمانی و عامل مشاوران سفر شامل اعتبار مشاوران سفر بوده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکرچی زاده، زهرا، رنجبریان، بهرام، و قاسمی، وحید. (1397). عوامل موثر بر رفتار جستجوی اطلاعات جهت خرید یک بسته سفر خارجی: یک تحلیل تماتیک. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، 11(3 )، 463-486. SID. https://sid.ir/paper/240923/fa

    Vancouver: کپی

    شکرچی زاده زهرا، رنجبریان بهرام، قاسمی وحید. عوامل موثر بر رفتار جستجوی اطلاعات جهت خرید یک بسته سفر خارجی: یک تحلیل تماتیک. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)[Internet]. 1397؛11(3 ):463-486. Available from: https://sid.ir/paper/240923/fa

    IEEE: کپی

    زهرا شکرچی زاده، بهرام رنجبریان، و وحید قاسمی، “عوامل موثر بر رفتار جستجوی اطلاعات جهت خرید یک بسته سفر خارجی: یک تحلیل تماتیک،” مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، vol. 11، no. 3 ، pp. 463–486، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button