نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    425-436
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    751
  • دانلود: 

    492
چکیده: 

پژوهش حاضر تاثیر سرمایه به­ کار گرفته شده برای بازخرید سهام بر ارزش شرکت را در میان 180 شرکت موجود در بورس اوراق بهادار بمبئی هند و برای دوره زمانی بین سالهای 2006 تا 2016 مورد بررسی قرار داده است. از ارزش بازار سهام شرکت به عنوان معیاری برای سنجش ارزش شرکت، Enterprise Value، استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که ارزش شرکت قبل و پس از بازخرید سهام متفاوت است. یافته­ های تحقیق همچنین حاکی از آن است که سرمایه سهام بکار گرقته شده برای باز خرید سهام تاثیر معنی داری بر ارزش شرکت ندارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 751

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 492 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    437-462
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    682
  • دانلود: 

    257
چکیده: 

صنعت ارتباطات سیار یکی از پیشروترین صنایع دنیاست. در سالهای اخیر، سرویس های ارزش افزوده با هدف ایجاد تنوع در ارائه خدمات مورد توجه قرار گرفته است. به جهت نوظهور بودن ارائه این سرویس در ایران، بهره گیری از مفاهیمی چون مدیریت ارتباط با مشتریان نه بعنوان یک مزیتی رقابتی بلکه بعنوان یک الزام رقابتی بیش از پیش مورد نیاز می­ باشد. لازمه این أمر، استفاده از یک شاخص برتر به نام ارزش دوره عمر مشتری است که امروزه به عنوان یک شاخص بازاریابی معتبر در سطح جهان مورد استفاده قرار می­ گیرد. ما در این تحقیق، یک چارچوب کاربردی شامل چهار فاز را برای پیاده سازی استراتژی های بازاریابی بر مبنای ارزش دوره عمر مشتری، پیشنهاد کردیم. در فاز اول، اطلاعات مشتریان را بر اساس تعریف ارزش دوره عمر مشتری استخراج نمودیم. در گام دوم، شاخص ارزش دوره عمر را بر اساس سه رویکرد ارزش جاری، ارزش قراردادی و وفاداری مشتری برای تمامی مشتریان محاسبه کردیم. در فاز سوم، مشتریان را بر مبنای ارزش دوره عمرشان با استفاده از تکنیک میانگین C فازی خوشه بندی نمودیم. و در نهایت در فاز چهار، استراتژی بازاریابی متناسب با هر خوشه از مشتریان را با استفاده از روش تاپسیس فازی اولویت بندی نمودیم. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 682

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 257 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    463-486
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    724
  • دانلود: 

    222
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر رفتار جستجوی اطلاعات سرپرستان خانواده در خرید بسته گردشگری خارج از کشور انجام شده­ است. نمونه­ ای متشکل از 60 متخصص دانشگاهی و غیردانشگاهی در زمینه گردشگری انتخاب گردید. روش­ های نمونه­ گیری شامل نمونه­ گیری قضاوتی و گلوله­ برفی بود. به منظور گردآوری داده­ ها، یک مصاحبه نیمه­ ساختار­ یافته به کار برده شد. روش تحلیل تماتیک برای تحلیل داده­ ها مورد استفاده قرار گرفت. داده­ های گردآوری شده تحت 4 طبقه اصلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ ها نشان داد که ویژگی­ های شخصیتی سرپرستان خانواده، ترجیح آنها برای تصمیم­ گیری فردی در برابر تصمیم­ گیری جمعی، انگیزه آنان برای تامین رضایت خانواده، انگیزه آنان برای بهره­ گیری بهتر از فرصت ها و آشنایی آنها با مقصد سفراز جمله عوامل فردی تاثیرگذار بودند. فاکتورهای جمعیت شناختی خانواده، طبقه اجتماعی و شناخت خانواده از مقصد جز عوامل خانوادگی تاثیرگذار بر جستجوی اطلاعات بودند. عوامل موقعیتی شامل عوامل اجتماعی، اهمیت سفر و محدودیت زمانی و عامل مشاوران سفر شامل اعتبار مشاوران سفر بوده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    487-518
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    724
  • دانلود: 

    302
چکیده: 

امروزه با تغییر اکثر مدل های اقتصادی، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به دلیل ظهور اقتصاد دانش بنیان و کمبود بودجه های پژوهشی امری ضروری و حیاتی است. اگرچه در این زمینه مطالعاتی انجام شده است، ولی اکثر آن ها به نسبت علوم انسانی و فناوری های نرم، به علوم طبیعی پرداخته اند. در مقاله حاضر با استفاده از یک مدل مفهومی و رویکرد تفسیری، موانع تجاری سازی حوزه علوم انسانی، شناسایی می گردد. این پژوهش با استفاده از روش کیفی در سه مرحله ارائه می گردد. در مرحله اول، با مطالعه پژوهش های موجود، محدودیت های متعدد شناسایی گردید. در مرحله بعد با استفاده از روش دلفی تاثیر هر یک از این موانع تعیین و برخی از موانع نیز اضافه گردید. سرانجام با استفاه از نظریه داده بنیاد، یک چهارچوب مفهومی برای موانع تجاری سازی پژوهش در حوزه علوم انسانی ارائه گردید. با توجه به یافته های پژوهش عمده این محدودیت ها مرتبط با سیاست گذاری، حق قانونی، منابع، زیرساخت، ذات حوزه علوم انسانی، ماهیت فناوری حوزه علوم انسانی و رفتار بازیگران می باشند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 302 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    519-546
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    689
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

تروریسم، بی­ ثباتی سیستم سیاسی و نوسانات نرخ ارز، سه مسأله برجسته قرن بیست و یکم است. در این مطالعه، برای بررسی تأثیر تمام این مسائل بر نوساناتبازار سهام پاکستان، تجزیه و تحلیل تطبیقیانجام شده­ است. روش EGARCH (1، 1)در چهار نوع اطلاعات جمع­ آوری شده از 1 ژانویه 2000 تا 31 دسامبر 2015 مورد­ استفاده قرار­ گرفته­ است. رویدادهای تروریستی، نوسانات بازگشتنوسانات ارزبا بازسازی سیستم سیاسی دموکراتیک در پاکستان در این مطالعه در نظر گرفته شده­ است. نتایج نشان می­ دهد که دولت سیاسی دموکراتیک، نوساناتبازار سهام پاکستانرا کاهش می­ دهد، در حالی­ که تروریسم آن را افزایش می­ دهد. حملات تروریستی به دسته­ های مختلف طبقه­ بندی می­ شوند. تجزیه و تحلیل روز رویداد نشان می­ دهد که بازار سهام پاکستانبه اندازه کافی کارآمد است تا تاثیرات حملات تروریستی را در یک روز جذب کند. نگهداری سبد سهام و انجام فعالیت­ های آربیتراژی توسط سرمایه­ گذاران، ریسک­ های ناشی از نوسانات ارزرا متنوع­ سازی می­ کنند در نتیجه هیچ تاثیر قابل­ توجهی بر نوساناتبازار سهام پاکستانندارند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 689

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    547-572
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    574
  • دانلود: 

    172
چکیده: 

موفقیت توسعه گردشگری در هر مقصد به شدت به حمایت جامعه میزبان وابسته است. بر اساس ادبیات، حس مکان و سرمایه اجتماعی اثرات مهمی بر نگرش و رفتار ساکنین در مقابل توسعه به جا می گذارند. با این حال، در حوزه گردشگری و بویژه در این ایران، توجه اندکی به این موضوع شده است. بنابراین، هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین حس مکان، سرمایه اجتماعی و حمایت ساکنین از توسعه گردشگری بوده است. جامعه آماری این تحقیق، ساکنین شهر تاریخی شیراز بوده اند. برای دستیابی به هدف تحقیق، روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه ساختاریافته به کار گرفته شد. داده ها با استفاده از رویکرد دو مرحله ای مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. نتایج تحلیل 386 پرسشنامه بیان گر وجود رابطه معنادار مثبت بین حس مکان و سرمایه اجتماعی و حس مکان و حمایت از گردشگری بود. با این حال، نقش میانجی سرمایه اجتماعی در رابطه بین حس مکان و حمایت از گردشگری تأیید نشد. بر اساس یافته های پژوهش، به منظور جلب حمایت ساکنین از توسعه گردشگری، برنامه ریزان شهری باید راهکارهایی برای بهبود و حفظ حس مکان شهروندان به کار بگیرند. بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر حمایت از گردشگری نیازمند انجام مطالعات بیش تری است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 574

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 172 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    573-600
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1147
  • دانلود: 

    268
چکیده: 

بازی­ پردازی آموزشی و آموزش بازی­ وار، رویکرد جدیدی است که باعث تحول گسترده­ ای در حوزه آموزش شده و امید اثر­ بخشی یادگیری را افزایش داده­ است. کاربران بازی­ های رایانه­ ای در واقع بازیگرانی هستند که بر اساس ویژگی­ هایشان به انواع مختلف تقسیم­ بندی می­ شوند. از طرف دیگر این بازیگران دارای سبک­ های یادگیری متفاوتی هستند. برای رسیدن به کارایی حداکثری در طراحی یادگیری بازی­ وار، می­ توان ارتباط بین نوع بازیگری فرد و سبک یادگیری او را تعیین و سپس از این ارتباط در طراحی مکانیک­ های بازی­ پردازی (گیمیفیکیشن) در حوزه آموزش استفاده کرد. در این پژوهش، ارتباط میان نوع بازیگر بر اساس مدل هگزاد اسکیل و ابعاد مدل سبک یادگیری فلدر و سیلورمن بررسی شده­ است. به این منظور داده­ های تحقیق از 121 نفر از دانشجویان دانشگاه­ های استان قم جمع­ آوری شد. پس از تحلیل نتایج با استفاده از جدول توافقی و آزمون کای­ اسکوئر پیرسون، پنج فرضیه از ده فرض توسعه­ داده­ شده تایید گشت و ارتباط میان برخی ابعاد سبک یادگیری و نوع بازیگر مورد پذیرش قرار گرفت که می­ تواند راهنمای طراحی اثربخش­ تر مکانیک­ های بازی­ پردازی باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1147

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 268 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    601-628
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    461
  • دانلود: 

    219
چکیده: 

در جوامع امروزی کارآفرینی تاثیر انکار­ ناپذیری در توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فناوری کشور ها دارد. در این میان صنایع غذایی ایران که متضمن بسیاری از ویژگی­ های خاص از جمله بازار مصرف وسیع داخلی و منطقه ای است مدنظر پژوهشگران در این تحقیق قرار گرفت. هدف این تحقیق، بررسی و شناسایی متغیرها و تبیین عوامل اثرگذار بر فرایند کارآفرینی فردی در صنایع غذائی ایران است. در فاز اول پژوهش پس از مطالعات میدانی وسیع نسبت به مصاحبه با خبرگان اقدام گردیده است. پس از آن، در فاز دوم تحقیق، برای اولین بار در این حوزه پرسشنامه­ ای مبتنی بر روش دیمتل خاکستری در اختیار خبرگان قرار گرفته است تا اولویت بندی و روابط بین عوامل مشخص گردد. برای جمع آوری داده­ ها، پرسشنامه مقایسات زوجی مورد استفاده قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که از میان شش دسته عوامل فردی، شخصیتی، شغلی، محیط صنعت غذا، نهادی و محیطی، عوامل محیطی تاثیرگذارترین عامل است و عوامل فردی تاثیرپذیرترین و در عین حال مهم­ ترین عامل در میان عوامل موثر بر فرآیند کارآفرینی در صنایع غذائی ایران است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 461

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0